۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۴۵۷۷۸۳
آیت الله علوی گرگانی:

در شهرسازی ها به معماری ایرانی و اسلامی توجه شود

حضرت آیت الله علوی گرگانی در دیدار با اعضای کنگره شهرسازی و معماری استان قم بابیان این که میراث فرهنگی هر شهر نشانگر تاریخ آن منطقه است، گفت: فرهنگ های غربی جزء ضررهای اجتماعی و فرهنگی چیز دیگری ندارد.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی صبح امروز در دیدار با اعضای کنگره شهرسازی و معماری استان قم، گفت: میراث فرهنگی هر شهر نشانگر تاریخ آن منطقه است.

وی افزود: میراث فرهنگی و بناها و آثار تاریخی دلالت بر خصوصیات و ویژگی هر شهر و وجود شخصیت مردم آن منطقه دارد که  این آثار از پیشینیان و نیاکان به دست آماده است که باید در حفظ آن تلاش بسیار کرد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه میراث گذشتگان نشانگر هنرهای علمی در گذشته است، اظهار داشت: هدف اصلی در موضوع گردشگری نشان دادن قدرت گذشتگان در زمینه های هنری و فرهنگی  با وجود کمبود امکانات در آن زمان است.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه افزود: امروز دولت و مسؤولان این امر باید در ابقا و حفظ آثار گذشتگان تلاش مضاعف کنند چرا که در برخی از شهرهای تاریخی دیده شده که بناها و آثار تاریخی آن شهر از بین رفته و یا در حال از بین رفتن است.

وی خاطر نشان کرد: در مسأله گردشگری علاوه بر این که موضوع مالی مورد توجه است باید به مسائل معنوی و ابقا آن هم توجه کرد چرا که اگر میراث فرهنگی و تاریخی حفظ نشود موضوع مالی هم نخواهد بود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به استفاده زیاد از الگوهای غربی در ساخت و ساز شهر و مسکن در جمهوری اسلامی ایران، گفت: متأسفانه بیشتر ساخت و سازها از فرهنگ های غربی الگو می گیرند که این مسأله در از بین بردن روابط و صمیمی بودن خانواده ها و همسسایگان تأثیر مستقیم دارد.

وی در پایان گفت: فرهنگ های غربی جزء ضرر و زیان اجتماعی و فرهنگی چیز دیگری ندارد و باید در شهرسازی ها خود به الگوهای اسلامی و ایرانی توجه بیشتری کرد./1325/پ202/ج 

ارسال نظرات