۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۴۵۷۷۷۶
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

اجازه نفوذ اندیشه بنی امیه را در مساجد ندهیم

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه باید حمایت از حق و شعار بر عدل باشد که تصدی این شعارها بر عهده مسؤولان مساجد است، گفت: محراب بخش مهمی از مساجد هستند و نباید بگذاریم محراب ها در اختیار اندیشه بنی امیه و اندیشه بنی مروان قرار بگیرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی صبح امروز در مراسم گرامیداشت 19 مهر (چهارمین سالگرد فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره کانون های فرهنگی هنری مساجد) و اختتامیه طرح اوقات فراغت کانون های مساجد خراسان جنوبی اظهار داشت: مسجد به صورت انسان ساخته شده است و تمام نیازهای هر انسان نیز مانند اعضا و جوارح و پوشاک و خوراک در یک نقطه آن یعنی اندیشه خلاصه می شود.

وی با بیان اینکه آنچه که در انسان مهم است اندیشه اوست، گفت: تمام مجموعه مسجد در یک نقطه و آن هم محراب خلاصه می شود، محراب مسجد سنگر و محل رزم است، تمام اهداف مساجد و تشکیلات در نقطه محراب وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: مهم در مساجد ساختن نقطه محراب است، نباید اجازه دهیم اندیشه آسیب ببیند چرا که آسیب در اندیشه مشکلات بسیاری را برای انسان ها و جامعه به وجود می آورد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه باید حمایت از حق و شعار بر عدل باشد که تصدی این شعارها بر عهده مسؤولان مساجد است، تصریح کرد: محراب بخش مهمی از مساجد هستند و نباید بگذاریم محراب ها در اختیار اندیشه بنی امیه و اندیشه بنی مروان قرار بگیرد.

وی ادامه داد: امروز هم مشکلات جهان اسلام از آموزه هایی است که در مساجد ضرار علیه خاندان اهل بیت(ع) صورت می گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه پیام تمام پیامبران در مساجد است و این پیام پیامبران خلاصه به پیام پیامبر آخرالزمان می شود، خاطرنشان کرد: باید به وسیله مساجد و  محراب در مقابل ستمگران به وظایف خود عمل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه درسطح بین الملل دو قطب و دو محراب به وجود آمده است، اظهار کرد: مسجدی و آن امام جماعتی که نسبت به حق و عدل بی تفاوت باشند سبب بی جانی مسجد می شوند.

وی گفت: مسجد به صورت انسان ساخته شده است و تمام ارزش آن باید بر اندیشه خلاصه شود، مرکزیت محراب از اندیشه ناب انسان های با ایمان سرچشمه می گیرد./202/880/ب1

ارسال نظرات