۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۴۵۷۷۶۹
تکرار/ گزارشی از دیدار شمخانی با مراجع تقلید؛

تاکید مراجع بر وحدت گروه های سیاسی/ لزوم حل مشکلات کشور با بهره گیری از ظرفیت های داخلی و توجه به اقتصاد مقاومتی

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان که به قم سفر کرده است، با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت وگو کرد. در این دیدارها مراجع خواستار بهره گیری از ظرفیت های داخلی به منظور حل مشکلات کشور شدند.
شمخانی دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی با آیت الله صافی گلپایپانی دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی با مراجع تقلید دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی با مراجع تقلید دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی با مراجع تقلید دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی با مراجع تقلید دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی با مراجع تقلید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان امروز به قم سفر کرد و در این دیدار با شماری از مراجع و علما نیز دیدار داشت.

شمخانی در نخستین برنامه خود با حضور در بیت آیت‌الله صافی گلپایگانی با این مرجع تقلید دیدار کرد.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی نیز در این دیدار با اشاره به وضعیت کشور و ابراز خرسندی از امنیت موجود، خواستار توجه هر چه بیشتر نسبت به وضعیت معیشت مردم و بهبود وضعیت اقتصادی شد.

وی خاطرنشان کرد: تجربه همکاری میان مردم و مسؤولان در دوران دفاع مقدس نشان داد که با تکیه بر ایمان، وحدت و همدلی می‌توان بحران‌های امنیتی و اقتصادی را پشت سر گذاشت.

شمخانی در این دیدار به ارائه گزارشی از وضعیت منطقه و همچنین برنامه‌هایی که برای مدیریت شرایط موجود پیش‌بینی شده است، پرداخت.

تقویت وحدت بین گروه‌های سیاسی/ تروریسم تکفیری تهدیدی برای بشریت است

حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی نیز در دیدار با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه امنیت در نظام اسلامی نعمتی ارزنده است که باید به خاطر این نعمت شاکر درگاه احدیت باشیم، اظهار کرد: تحقق مجموعه‌ای از موفقیت‌ها در نظام اسلامی در تمسک به دین مبین اسلام و تحقق احکام الهی است.

وی با اشاره به اینکه امروز تروریسم تکفیری برای اسلام و بشریت به یک تهدید تبدیل شده است، گفت: باید به ریشه‌های جریان تکفیر توجه شود.

این مرجع تقلید تصریح کرد: همانگونه که مذاهب مختلف اسلامی تاکید دارند وهابیت خارج از دین اسلام بوده و وهابیت مروج تفکر تکفیر است.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه باید در میان گروه‌های مختلف سیاسی وحدت و انسجام وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: رعایت اخلاق اسلامی و حفظ حدود شرعی در اظهارنظرها و موضع‌گیری‌ها از مسائلی است که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

شکل‌گیری دو قطبی در نظام اسلامی مصداق کفران نعمت است

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به این که ایجاد انسجام و اتحاد در جامعه اسلامی از اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت: در نظام ولایی دو قطبی معنا نداشته و مصداق کفران نعمت است.

بر اساس این گزارش، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی نیز در دیدار علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه مهم‌ترین تهدید امروز برای جهان اسلام صهیونیست‌ها هستند، اظهار کرد: از جمله شاخصه‌های انقلابی بودن مبارزه همه‌جانبه با سلطه‌گری و ظلم این رژیم است.

وی با اشاره به اینکه ایستادگی در برابر نفوذ بیگانگان از اهمیت بسیاری برخوردار است، اضافه کرد: باید به ظرفیت‌های داخلی و قدرت مردم توجه داشت.

این مرجع تقلید ضرورت احیای فرهنگ جهاد و شهادت را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: انقلاب اسلامی هدیه‌ای گرانقدر است که باید قدردان آن باشیم.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه ایجاد انسجام و اتحاد در جامعه اسلامی از اهمیت بسیاری برخوردار است، خاطرنشان کرد: در نظام ولایی دو قطبی معنا نداشته و مصداق کفران نعمت است.

دیدار با آیت الله جوادی آملی

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی پیش از ظهر امروز با حضرت ایت الله جوادی املی در قم دیدار وپیرامون وضعیت سیاسی،فرهنگی و امنیتی کشور با ایشان گفت وگو کرد.


علی شمخانی در جریان این دیدار که با حضور استاندار قم و معاونین دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی برگزارشد  فرهنگ غنی انقلاب اسلامی را منشاء تولید قدرت نرم در عرصه های مختلف داخلی و خارجی و خلق موفقیتهای کم نظیر عنوان کرد.


 

وی با اشاره به جایگاه ویژه و نقش تاثیر گذار جمهوری اسلامی ایران در معادلات و مناسبات منطقه ای و بین المللی افزود: اعتبار و اقتدار ایران که سرچشمه ایجاد امنیت و ثبات پایدار در کشور است دستاوردی ارزشمند و پشتوانه ای محکم برای شکل گیری جهش در عرصه های مختلف اقتصادی و اجتماعی است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به ضرورت تلاش مستمر برای تعمیق باورهای فرهنگی و اعتقادی و مقابله با تلاش برنامه ریزی شده نطام سلطه برای تهی سازی معنوی نسل جدید اظهارداشت: کم توجهی به بازتولید ونشر ارزشهای فرهنگی، شکل گیری اسیبهای شکننده در حوزه امنیت ملی را بدنبال خواهد داشت.
شمخانی با تجلیل از مقام علمی و دینی حضرت ایت الله جوادی املی افزود: تعقل دینی و مجاهدت علمی علمای فاضل،روشن بین وارزشمندی چون حضرتعالی سرمایه کم نظیری است که طرحهای متعدد دشمنان برای ایجادفتنه مذهبی در کشورماخنثی کرده اند.
حضرت ایت الله جوادی املی نیز در این دیدار با اشاره به پیامهای سه گانه قران کریم در ابعاد بومی و ملی ، منطقه ای و جهانی اظهار داشت: پیام وحی در کنار توجه به مسلمانان و اهل ایمان به هدایت اخلاقی و معنوی اهل کتاب و کفار هم توجه نموده است است.

اقتصاد مقاومتی طرحی عمیق، علمی و راهبردی برای رفع مشکلات کشور است
وی پیام امام حسین(ع) به عنوان قران ناطق در قیام عاشورا را نیز دارای ماهیت سه گانه ذکر شده عنوان کرد و اظهار داشت: این پیام امروز  هم در عرصه های مختلف کاملا  نافذ و تاثیر گذار است
وی امنیت را در کنار بعد سخت ان واجد ابعاد فرهنگی ،اقتصادی و اجتماعی عنوان کرد و اظهار داشت:دروغ و کتمان حقیقت امنیت را مخدوش کرده و باورهای جامعه را لرزان می کند.


 

حضرت ایت الله جوادی املی با انتقاد از روشهای متداول در برخی رسانه ها که بدون توجه به اثرات سوءامنیتی وارونه نگاری، با رویکرد سیاسی و یکجانبه حقایق مسلم را کتمان می کنند افزود: این گونه رفتارها و اقدامات مصداق بارز جاهلیت است.
وی اقتصاد مقاومتی را طرحی عمیق و علمی  و راهبردی موثر برای رفع مشکلات اقتصادی کشور برشمرد و اظهار داشت:  اصلاح نظام بانکی وتطبیق ان با مبانی اسلامی برای سوق دادن منابع به سمت تولید، اصلی ترین اقدامی است که باید در چارچوب تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی به ان پرداخته شود.

دیدار با آیت الله موسوی اردبیلی

نماینده ولی فقیه و دبیر شورای عالی امنیت ملی با حضرت ایت الله سیدعبدالکریم موسوی اردبیلی دیدار و گفتگو کرد.

علی شمخانی در این دیدار رویکرد جمهوری اسلامی در تامین امنیت را اتکا به بهره گیری از ظرفیتهای مردمی عنوان کرد واظهار داشت: انسجام ملی و علاقه مندی گروههای مختلف اجتماعی به مشارکت در تامین امنیت، مولفه اصلی موفقیت کشور در این زمینه است.

شمخانی با نکوداشت نقش برجسته حضرت ایت الله موسوی اردبیلی در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: جنابعالی به عنوان یکی از استوانه های اصلی شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی، جایگاه ویژه ای در تاریخ پرافتخار مبارزات مردم مسلمان ایران دارید.

حضرت ایت الله موسوی اردبیلی نیز در این دیدار با یاداوری سالهای دفاع مقدس و مجاهدت خالصانه رزمندگان اسلام برای تامین امنیت کشور افزود:امروز مهمترین عرصه مجاهدت،تلاش شبانه روزی برای ارتقاء معیشت و بهبود وضعیت اقتصادی گروههای کم بضاعت جامعه است

تاکید آیت الله علوی گرگانی بر حفظ انسجام و وحدت در کشور

دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه برنامه های سفر دو روزه به شهر مقدس قم بعدازظهر امروز با حضرت ایت الله العظمی علوی گرگانی دیدار و گفتگو کرد.

علی شمخانی در این ملاقات گزارشی از شرایط کشور در حوزه های مختلف سیاسی،امنیتی ، فرهنگی و اقتصادی ارایه کرد.

وی با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی بر تبدیل نمودن این کنکره عظیم به نهضت ضد ظلم و زمینه ای برای انعکاس پیام آزادگان و مظلومان جهان تاکید کرد.

حضرت ایت الله علوی گرگانی نیز در این دیدار با اشاره به ایات نورانی قران کریم بر ضرورت حفظ انسجام و وحدت احاد جامعه به عنوان رمز پیروزی و رستگاری مستمر تاکید کرد.

وی نقش رهبری و مرجعیت در تقویت اقتدار و اتحاد در جامعه را بی بدیل عنوان کرد و اظهار داشت: دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی تلاش و سرمایه گذاری هنگفتی را برای متزلزل نمودن رابطه امت و امام معمول داشته اند که باید مسولین و احاد مردم با هوشیاری بیش از پیش انان را چون گذشته ناکام بگذارند.

دیدار با آیت الله شبیری زنجانی

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه برنامه های خود در قم با حضرت ایت الله شبیری زنجانی در قم دیدار و گفتگو کرد.

علی شمخانی در این دیدار  ضمن ارایه گزارشی از شرایط امنیتی، اقتصادی و سیاسی کشور بخش عمده ای از مشکلات و تهدیدات کشور را اقتصاد پایه عنوان کرد.

وی کاهش مشکلات اقتصادی را تکمیل کننده یکی از مهمترین حلقه های زنجیره امنیت کشور عنوان کرد و افزود:تا زمانی که کار،تولید ثروت وتلاش برای توسعه همه جانبه به ادبیات رایج در بخشهای مختلف کشور و گروههای مختلف اجتناعی و سیاسی تبدیل نشود مسیر رفع مشکلات اقتصادی هموار نمی شود.

حضرت ایت الله شبیری زنجانی نیز در این ملاقات بااشاره به ظرفیتهای بی شمار مادی و معنوی در کشور مجموعه امکانات و زمینه ها برای توسعه اقتصادی و اجتماعی را فراهم عنوان کرد و اظهار داشت: وعده خداوند که تحقق ان قطعی است ناظر بر موفقیت فعالیتها و جهدی است که در سایه اخلاص و ایمان صورت پذیرد.

این مرجع تقلید در پایان این دیدار برلی موفقیت بیش از پیش مسئولین و خدمتگذاران صادق نظام جمهوری اسلامی دعا کرد.

برنامه های جانبی شمخانی در قم

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امتیت ملی که به قم سفر کرده است با حضور در منزل شهیدان علی و حسن شکروی با پدر شهیدان شکروی ملاقات کرد.

وی در جریان این دیدار با تجلیل از مقام شامخ شهیدان انقلاب اسلامی،دفاع مقدس و مدافعین حرم ،خانواده های معظم شاهد را سرمایه های بی بدیل و ذخایر فیاض انقلاب اسلامی عنوان کرد.

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در شهر مقدس قم در منزل شهیداسماعیل صادقی حاضر شد و با خانواده این شهید گرانقدر دیدار کرد.

گفتنی است، شمخانی همچنین در مجالس عزاداری بیوت مراجع تقلید نیز شرکت کرد. وی روز جمعه نیز با برخی دیگر از مراجع دیدار خواهد کرد. /924/د101/ج

ارسال نظرات