۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۴۵۷۴۹۲
نماینده ولی فقیه در حج و زیارت:

انقلاب و نظام اسلامی ریشه در مکتب حسینی دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر گفت: انقلاب و نظام اسلامی ما بخشی از مکتب حسینی است که احیا شد و توانست قدرتهای شیطانی دنیا را به ذلت بکشاند.
حجت الاسلام قاضی عسکر - دیدار با مردم خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، سه‌شنبه‌شب در جمع مردم مرکز استان خراسان شمالی در مسجد امام رضا (ع) بجنورد، با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین، به وقایع تاریخی حرکت کاروان کربلا پرداخت و اظهار کرد: امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) با سخنرانی‌های خود در شهر کوفه قدرت کاروان کربلا را به نمایش گذاشتند.

وی با بیان اینکه این دو بزرگوار با اقتدار صحبت کردند، از دشمن نهراسیدند و با قدرت هر چه تمام‌تر حرف حق خود را زده و دشمن را خسته کردند، افزود: سفیران کربلا در اوضاع خاص دربار یزید و یزیدیان با اقتدار صحبت کرده و رسماً اعلام کردند که ما پیروز میدان هستیم و شما صبر کنید ببینید نام چه کسی می‌ماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با بیان اینکه امروز می‌بینیم که نام و مکتب امام حسین (ع) زنده است، تصریح کرد: انقلاب و نظام اسلامی ما بخشی از مکتب حسینی است که احیا شد و توانست قدرتهای شیطانی دنیا را به ذلت بکشاند.

وی با اشاره به خطبه امام سجاد (ع) در مسجد شام، افزود: امام زین‌العابدین (ع) در این خطبه تأکید کرد که شهادت در راه خدا عادت اهل بیت پیامبر بوده و خداوند به اهل بیت (ع) علم و دانش، قدرت صبر، بزرگواری، بخشندگی، شجاعت و محبت در قلوب مؤمنان را داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر اضافه کرد: سخنان امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) حرکت بنی‌امیه برای نابودی اسلام را خنثی کرد؛ به‌گونه‌ای که تمام برنامه‌ها و قول و قرارهای اموی به هم ریخت و یزید و یزیدیان هرکدام دیگری را مقصر واقعه عاشورا عنوان می‌کردند.

به گفته وی 35 سال امامت امام سجاد (ع)، ادعیه صحیفه سجادیه، تربیت نیروهای لایق و افشاگری‌های این امام همام سبب شد نهضت کربلا جاودانه بماند و یزید و یزیدیان از بین بروند.

حجت‌الاسلام المسلمین قاضی عسکر با اشاره به اینکه مکتب و نهضت کربلا برای همیشه تاریخ زنده و باقی است، افزود: انقلاب اسلامی ایران از مصادیق بارز تداوم نهضت کربلا است؛ زیرا قبل از انقلاب رضاخان و محمدرضا شاه پهلوی با دین و عزاداری مقابله و جشنهای دو هزار و 500 ساله برگزار می‌کردند و به حساب خود ایران را سکولار کرده بودند اما امام خمینی (ره) با همراهی مردم انقلاب اسلامی را رقم زد.

وی ادامه داد: اکنون 37 سال از عمر انقلاب و نظام اسلامی گذشته و کسانی که می‌خواستند دین را در این کشور از بین ببرند امروز شاهد این هستند که شعاع نورانی دین از کشور ما به کشورهای دیگر رفته و افکار را روشن می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر خاطرنشان کرد: دشمنان از طریق جنگ، فعالیت‌های روانی و تحریم اقتصادی می‌خواستند ما را ذلیل کنند اما خودشان روزبه‌روز ذلیل‌تر می‌شوند؛ به‌گونه‌ای که امروز آمریکا در موضوعات مختلف ازجمله بحران سوریه به درماندگی افتاده و هر روز التماس می‌کند که در سوریه با همکاری ایران آتش‌بس شود تا آنها بتوانند مزدوران خود را نجات دهند./202/9314/ب1

ارسال نظرات