۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۸
کد خبر: ۴۵۷۴۷۲
سخنران مسجد مقدس جمکران مطرح کرد؛

خداوند متعال خریدار اشک برای امام حسین است

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی نیا در مراسم دعای توسل مسجد مقدس جمکران با بیان این که خداوند متعال خریدار اشک مؤمنان است، گفت: اشک برای امام حسین(ع) بسیار ارزشمند است و خداوند متعال خریدار چنین اشک هایی است.
کتاب" بازخوانی خطبه‌های انقلابی امام حسین(ع) "

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی مهدوی نیا سه شنبه شب در مراسم دعای توسل مسجد مقدس جمکران با بیان این که اشک چشم بسیار ارزشمند است، گفت: خداوند متعال در یک حدیث قدسی می فرمایند که من خریدار اشک مؤمنان هستم.

سخنران مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: خدای متعال به حضرت موسی(ع) می فرمایند که از قلبت خشوع را، از بدنت خضوع را و از چشمت هم اشک را به من ببخش؛ ببینید اشک چقدر با ارزش است که خدای متعال خریدار آن است.

وی ادامه داد: خداوند تبارک و تعالی می فرمایند، اگر هنگامی که اشک چشم جاری است مرا بخوانی، بدان دعای تو رد نمی شود؛ خدای متعال به هر کس اشک چشم داد، بداند که نعمت ارزشمندی به او داده است؛ خداوند متعال به کسی که اشک می ریزد و راز و نیاز می کند، در برابر ملائکه خود مباهات می کند.

سخنران و مبلغ حوزه علمیه خاطرنشان کرد: حضرت شعیب(ع) به قدری در عشق به خداوند متعال گریه کردند تا دو چشم ایشان نابینا شد؛ خطاب شد که دو چشم او را برگردانید؛ باز هم به قدری اشک ریختند تا چشمان ایشان نابینا شد و این اتفاق 4 مرتبه تکرار شد.

وی در ادامه افزود: مرتبه چهارم به حضرت شعیب(ع) خطاب فرمودند برای چه اینقدر اشک می ریزی؟ اگر به خاطر ترس از جهنم من است، من هرگز تو را وارد جهنم نکرده و اگر به خاطر بهشت است، من حتما تو را وارد بهشت می کنم.

حجت الاسلام مهدوی نیا ابراز داشت: حضرت شعیب(ع) فرمودند که این گریه کردن من به خاطر این است که محبت شما به دل من گره خورده و به قدری اشک می ریزم تا به دیدار شما نائل شوم؛ خداوند متعال فرمودند حالا که تو اینقدر عاشق منی، حضرت موسی(ع) را خدمتگزار تو قرار می دهم و حضرت موسی(ع) چندین سال خدمتگزاری حضرت شعیب(ع) را انجام داده و داماد ایشان شدند.

وی با بیان این که در روایت آمده که یکی از چشم هایی که گریان وارد محشر نخواهد شد، چشمی است که در دل شب اشک می ریزد و راز و نیاز می کند، گفت: اهل بیت(ع) در درگاه الهی بسیار اشک می ریختند و ام سلمه می گوید که نصف شب پیامبر اکرم(ص) را دیدم که مثل باران اشک می ریختند و می فرمودند که خداوندا به اندازه یک چشم بر هم زدن، مرا به خودم واگذار مکن.

سخنران مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: اگر حضرت یونس(ع) به ذکر یونسیه متوسل نشده بود، توبه اش پذیرفته نمی شد و تا روز قیامت در شکم ماهی باقی می ماند؛ اگر کسی ذکر یونسیه «لا إِلهَ إِلاَّ أَنْتَ سُبْحانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظَّالِمِینَ» را یک سال پس از نماز در سجده بگوید، تمام مسائل و مشکلات او را برطرف می شود.

وی در پایان تأکید کرد: اشک دیگری هم که خیلی قیمتی است، اشک برای اباعبدالله الحسین(ع) است؛ نه این که ارزش این اشک پس از شهادت ایشان قیمتی شده، بلکه پیش از شهادت ایشان بسیاری از انبیاء و اولیای الهی برای سالار شهیدان گریسته اند./840/پ202/ی

ارسال نظرات