۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۴۵۷۴۷۱
14 آبان در حرم رضوی؛

تجمع بزرگ زائران اربعین حسینی در مشهد برگزار می شود

مسؤول کمیته آموزش و فرهنگی ستاد پشتیبانی و ساماندهی اربعین حسینی خراسان رضوی از تجمع بزرگ زائران اربعین حسینی که در روز 14 آبان در حرم رضوی برنامه ریزی شده است، خبرداد و گفت: از دیگر برنامه های ویژه این ایام نشست اربعین از دیدگاه اهل سنت با حضور دو تن از روحانیان اهل سنت است.
اربعین حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام احمدی، مسؤول کمیته آموزش و فرهنگی ستاد پشتیبانی و ساماندهی اربعین حسینی خراسان رضوی، عصر امروز چهارم آبان در نشست کمیته های وابسته که با حضور علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی در محل استانداری برگزار شد، گفت: در حال حاضر هماهنگیهای کامل در سطح استان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه همه نهادهای فرهنگی در این راستا مشارکت فعال داشته اند، تصریح کرد: تا کنون هشت جلسه برگزار شده است که مصوبات خوبی داشته است و روحانیان و مبلغان سازمان تبلیغات اسلامی، ائمه جماعات، دفتر تبلیغات اسلامی و روحانیان و مبلغان حوزه علمیه توجیه شده اند.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه وظیفه مبلغان و روحانیان اینست که مردم را برای اعزام در اربعین حسینی تشویق کنند، تصریح کرد: در هین راستا همایشهایی با همکاری شهرداری، حوزه علمیه و آستان قدس رضوی با حضور یک هزار روحانی برگزار شده است.

وی درادامه از تجمع بزرگ زائران اربعین حسینی که در روز 14 آبان در حرم رضوی برنامه ریزی شده است، خبرداد و تصریح کرد: از دیگر برنامه های ویژه این ایام نشست اربعین از دیدگاه اهل سنت با حضور دو تن از روحانیان اهل سنت است که به سخنرانی می پردازند.

حجت الاسلام احمدی از تشکیل کمیته محتوا خبر داد و گفت: این کمیته شامل سه نفر است که فعالیتهای فرهنگی مربوط به اربعین را انجام می دهند که از آن جمله می توان به محتوای سخنرانی های ائمه جمعه در 52 شهر در ایام اربعین اشاره کرد.

مسؤول کمیته آموزش و فرهنگی ستاد پشتیبانی و ساماندهی اربعین حسینی خراسان رضوی درادامه از اعلام آمادگی مبلغان برای اعزام خبرداد و گفت: در همین راستا بایستی حداقل هزینه های رفت و آمد و ویزا و اسکان و سیمکارت و ملزومات اداری فراهم شود.

وی با بیان اینکه شناسایی، ثبت نام و اعزام مبلغان از سوی حوزه علمیه است، تصریح کرد: جامعه المصطفی، اوقاف و شهرداری هم از اعضای این کمیته هستند.

حجت الاسلام احمدی از حضور سخنرانان و مداحان برجسته کشوری و استانی در موکب ها خبرداد و گفت: تهیه مستندهایی از مسافرین اربعین با هماهنگی صدا و سیمای خراسان رضوی در دستور کار است./202/934/ب1

ارسال نظرات