۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۴۵۷۴۶۸
آيت الله نمازي:

تأسيس کميته امداد از حسنات ماندگار امام خميني است

نماينده ولي فقيه دركاشان كار در كميته امداد امام خميني(ره) را كاري ارزشمند و مقدس دانست و گفت: تأسيس کميته امداد از جمله حسنات ماندگار امام خميني(ره) است.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي امشب در ديدار پرويز فتاح رييس كميته امداد امام خميني(ره) با اشاره به اينكه هيچ عبادتي بالاتر از گره گشايي از کار نيازمندان نيست، گفت: بعد از فرايض واجب کمک به افراد بي بضاعت و نيازمندان، سعادت و افتخار بسيار بزرگي که نصيب هركسي نمي شود.

وي، كار در كميته امداد امام خميني(ره) را به لحاظ توحيدي كاري ارزشمند و مقدس دانست و افزود: تأسيس کميته امداد از جمله حسنات  ماندگار امام خميني(ره) است.

آيت الله نمازي، پوشانيدن لباس خدمت به هم نوع را توفيق بزرگي دانست و  يادآور شد: خدمت به هم نوع يكي از حسنات است و شعاع و طول و عرض و وسعت حسنات خداوند زياد است.

وي در ادامه احسان و كمك به هم نوع به عنوان يكي از سرمايه هاي پنهان ناشناخته عمومي دانست و اظهار داشت: احسان به نيازمندان داراي آثار و بركات زيادي است و چنانچه كسي بتواند در اين زمينه كاري را انجام دهد اما كوتاهي‌كند مؤاخذه خواهد شد.

آيت الله نمازي يادآور شد: خداوند محسن است و پاداش احسان نيز احسان است و اگر به كسي احسان كنيد، خداوند پاداش او را مي دهد چرا كه عالم قانون و آثار وضعي دارد.

نماينده ولي فقيه در كاشان با بيان اين كه، فضيلت هيچ عبادتي بالاتر از گره گشايي از کار نيازمندان نيست، گفت: 8 هزار نفر مددجوي تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) كاشان نيازمند توجه بيشتر مسؤولان هستند.

نماینده مجلس خبرگان رهبري يكي از اقدامات انجام شده را تأسيس صندوق خيريه اي در كاشان براي كمك ذرّيه سادات در این شهرستان اعلام كرد و گفت: با تأسيس و افتتاح اين صندوق، هزينه درمان بيماري هاي صعب العلاج سادات، مسكن، ازدواج دختران و پسران جوان علويه كه توان تهيه امكانات ازدواج را ندارند و همچنين اشتغال و هزينه تحصيل سادات مساعدت مي شود.

سيد جواد ساداتي نژاد نماينده مردم شهرستان كاشان و آران و بيدگل در مجلس شوراي اسلامي نيز جايگاه شهرستان كاشان را جايگاه استاني دانست و گفت: سيستم اداري كاشان در اندازه جايگاه شهرستان باقي مانده  و قفل شده است.   

وي با اشاره به اين كه شهرستان كاشان با وجود اين كه تا كنون مركز استان نبوده است اما از طرفيتها و استعدادهاي استاني برخوردار است، گفت: شهرستان کاشان داراي 60 هزار کارگر و 20 هزار نفر مهاجر از اقصي نقاط کشور است كه بايد نگاه ويژه اي به اين شهرستان داشته باشند.

ساداتي نژاد يادآور شد: منطقه راوند كاشان با جمعيت 3 هزار و 500 نفري و فاصله آن با كاشان نيازمند احداث ساختمان اداري كميته امداد امام خميني(ره) است.

حسين حيدريان رييس شوراي شهر كاشان نيز با اشاره به اينكه 60 مركز خيريه با عناوين گوناگون در شهرستان كاشان فعاليت دارند، گفت: براي جلوگيري از موازي کاري اين تعداد خيريه در شهرستان كاشان نياز به برنامه ريزي است.

رييس شوراي شهر كاشان در ادامه يادآور شد: شوراي شهر كاشان آمادگي براي انتقال تهاتر ساختمان كميته امداد امام خميني(ره) كاشان از بلوار كمربندي اين شهرستان به مركز شهرستان را دارد تا با اين انتقال دسترسي مددجويان اين شهرستان به  ساختمان كميته امداد امام خميني(ره) كاشان آسانتر شود./1307/پ202/ج1

ارسال نظرات