۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۴۵۷۴۶۱
مدیر مدرسه علمیه خواهران آمل مطرح کرد؛

ضرورت بهره گیری از علوم دینی برای رفع نیازهای جامعه

مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل گفت: انسانی که در مسیر علم آموزی گام بر می دارد باید در کنار خودسازی و تلاش برای تعالی خود به دنبال این باشد تا در جامعه اثرگذاری لازم را داشته و نیازهای دیگران را برآورده کند.
علوم دینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، همزمان با هفته پیوند اولیا و مربیان نشست بصیرتی امروز با حضور خانواده های طلاب پایه اول در مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل برگزار شد.

کبری مهربان، مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل در این مراسم اظهار داشت: حوزه های علمیه از جایگاه ارزشمند و گرانقدری برخوردار هستند که می توانیم از این ظرفیت ارزنده بهره گیری شایسته ای داشته باشیم.

وی تصریح کرد: حوزه های علمیه جایگاه خاصی دارند و پیامبر گرامی اسلام فرمودند در روز قیامت مرکب علما بر خون شهیدان رجحان و برتری دارد که نشانگر اهمیت کار علما است.

مهربان بر ضرورت علم آموزی از سوی طلاب اشاره کرد و بیان داشت: علم بسیار ارزشمند بوده و زینتی است و ضرورت دارد انسان آن را در وجود خود نهادینه کند تا بتواند به مراتب والایی دست پیدا کند.

مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل اظهار داشت: علم آموزی برکات و دستاوردهای بسیاری برای انسان دارد و علمی که در تلاش باشد تا انسان را به خداوند متعال برساند از جایگاه بیشتری برخوردار است.

وی ادامه داد: فرصتها و ظرفیتهای ارزشمندی در اختیار انسان قرار دارد که می توانیم از آنها در مسیر سعادت و رستگاری خود به بهترین نحو ممکن و آنگونه و شایسته است استفاده کنیم.

مهربان تصریح کرد: خداوند متعال نعمتهای بسیاری را در اختیار ما انسانها قرار داده است که همه آنها امانتی در اختیار ما بوده و باید امانتدار خوبی باشیم و خود را برای سرای آخرت آماده کنیم تا ره توشه ای ارزنده برای آن دنیا داشته باشیم.

مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل ادامه داد: انسانی که در مسیر علم آموزی گام برمی دارد باید در کنار خودسازی و تلاش برای تعالی خود به دنبال این باشد تا در جامعه اثرگذاری لازم را داشته و نیازهای دیگران را برآورده کند.

وی حضور فرزندان انسان برای تحصیل علوم دینی را توفیقی ارزشمند و گرانقدر دانست و تصریح کرد: از خانواده ها قدردانی می کنیم که زمینه را برای حضور فرزندانشان در مدارس علمیه آماده کردند.

مهربان با تبیین نقش خانواده ها در موفقیت طلاب علوم دینی افزود: خانواده ها باید در این مسیر طلاب را یاری کرده و یار و یاور آنان در راستای رسیدن به موفقیت باشند.

مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل بیان داشت: ضرورت دارد شرایطی از سوی خانواده فراهم شود تا طلاب با آرامش به فکر تحصیل علوم دینی باشند.

وی ادامه داد: طلاب در راستای انجام وظیفه ای که امام زمان(عج) برعهده آنان قرار داده تلاش می کنند که باید زمینه فراهم شود تا بتوانند در این عرصه کوشا بوده و تلاش شایسته ای داشته باشند.

مهربان تصریح کرد: سربازی امام زمان(عج) افتخاری بزرگ و گرانقدر است که طلاب در این مسیر گام برداشته و به تحصیل علوم دینی اشتغال دارند و باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم.

گفتنی است، مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) از مدارس علمیه پیشرو در استان مازندران است که فعالیتهای ارزنده علمی، مذهبی، فرهنگی و پژوهشی در آن صورت می گیرد./202/1314/ب1

ارسال نظرات