۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۰
کد خبر: ۴۵۷۴۲۹

دومین همایش ملی «ظرفیت‌های فرهنگی تمدنی اربعین حسینی» برگزار می‌شود

هم‌زمان با برگزاری دومین همایش ملی «ظرفیت‌های فرهنگی تمدنی اربعین حسینی» از دومین جلد کتاب «مدنیت، عقلانیت و معنویت در بستر اربعین» رونمایی خواهد شد.
سید شهاب لاجوردی

سید شهاب لاجوردی دبیر اجرایی همایش ملی ظرفیت‌های فرهنگی تمدنی اربعین حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قم، از برگزاری دومین همایش ملی ظرفیت‌های فرهنگی تمدنی اربعین حسینی در دوازدهم آبان خبرداد و تأکید کرد: سخنران مراسم افتتاحیه این همایش آیت‌الله میرباقری است و حجت الاسلام پناهیان در اختتامیه این همایش به سخنرانی خواهد پرداخت.

سید‌ شهاب لاجوردی اظهار داشت: پیام تصویری آیت‌الله مصباح در دومین همایش ملی «ظرفیت‌های فرهنگی تمدنی اربعین حسینی» پخش و به سمع و نظر حضار خواهد رسید.

وی ارائه گزارش پیش‌نشست‌های صورت گرفته را بخشی از همایش ملی «ظرفیت‌های فرهنگی تمدنی اربعین حسینی» برشمرد و خاطرنشان کرد: تاکنون سه پیش‌نشست برگزار شده است که دو پیش‌نشست آن در قم و یک پیش‌نشست نیز در دانشگاه امام صادق(ع) تهران برگزار شده است.

دبیر اجرایی این همایش به توضیح پیش‌نشست‌های صورت گرفته پرداخت و گفت: نخستین پیش‌نشست در قم و باعنوان «اربعین عرفی‌ شدن و عرفی‌زدایی» برگزار شده است، دومین پیش‌نشست در دانشگاه امام صادق(ع) با عنوان «اربعین الهیات اجتماعی و تمدن‌زایی اسلامی» برگزار شده است و سومین پیش‌نشست نیز در قم و با عنوان «ظرفیت‌های اربعین در تحقق جامعه منتظر مهدوی» برگزار شده است.

وی رونمایی از جلد دوم کتاب «مدنیت، عقلانیت و معنویت در بستر اربعین» را بخش نهایی این همایش معرفی و تصریح کرد: این کتاب تنها کتابی است که به صورت علمی به جریان اربعین پرداخته است و در آن زمینه‌های مختلف تمدن‌سازی اربعین، تحقیق و بررسی شده است. /878/ت303/ی

اکتای بهمنی
ارسال نظرات