۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۴۵۷۴۰۳
آیت الله فاضل:

اربعین حسینی جلوه بخش قیام سیدالشهدا است

تولیت مدرسه علمیه فیضیه مازندران حضور در مراسم اربعین حسینی و پیاده روی در مسیر نجف تا کربلا را یکی از آرزوهای خود عنوان کرد و گفت: اربعین ادامه قیام عاشورا و جلوه بخش قیام سیدالشهدا(ع) است و تلاش گران در عظمت بخشی به مراسم اربعین حسینی قدردان این توفیق بزرگ باشند.
آیت الله محمد فاضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، آیت الله محمد فاضل، تولیت مدرسه علمیه فیضیه مازندران امروز در جمع اعضای شورای مرکزی ستاد اربعین راهیان کربلا مازندران با تقدیر از تلاشهای انجام شده در ستاد، گفت: خدمت در مسیر سیدالشهدا(ع) یک افتخار بزرگ است، زیرا این کار رضایت اهل بیت(ع) را فراهم می کند.

وی فعالیت در ستاد اربعین حسینی را در ادامه رسالت حضرت زینب(ع) عنوان کرد و افزود: رسالت حضرت زینب(ع) برای ماندگاری پیام قیام سیدالشهدا(ع) بود و در روز اربعین با ورود کاروان اسرا به همراه سرهای مبارک شهدا به کربلا تجلی یافت.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قیام حسینی را یک قیام فرهنگی دانست و تصریح کرد: هدف اصلی قیام سیدالشهدا(ع) یک حرکت فرهنگی بود ولی متأسفانه آنچنان به ابعاد اثرگذار آن توجه جدی نمی شود.

وی ادامه داد: اقامه نماز جماعت امام حسین(ع) و یاران ایشان در وسط میدان جنگ حرمت فرهنگی بی نظیر بود و امروز نیز همه محبان و عاشقان سیدالشهدا(ع) باید به نماز اول وقت و آنهم به صورت جماعت در مساجد توجه ویژه داشته باشند.

آیت الله فاضل با بیان این مطلب که تمام ابعاد قیام عاشورا برای ما درس آموز است، اظهار داشت: کسی که ادعای عشق به سیدالشهدا(ع) را دارد باید در هر لحظه زندگی رفتار و اعمال خود را شبیه آن حضرت کند.

وی افزود: کارکرد عزاداری های ما باید اثرگذاری فرهنگی و تغییر در جامعه پس از دهه اول محرم باشد اما متأسفانه به علت کم توجهی ها در این حوزه، اثرات آنچنانی را شاهد نیستیم.

تولیت مدرسه علمیه فیضیه مازندران با تأکید بر اقامه تمام نمازهای یومیه به صورت جماعت در مساجد، گفت: بعد از دهه اول محرم باید توجه به معنویات و عبادات در جامعه افزایش پیدا کند و در مقابل ناهنجاری های اجتماعی کاهش یابد.

وی اربعین را عاشورای دوم نامید و خاطرنشان کرد: اربعین ادامه قیام عاشورا و جلوه بخش به قیام سیدالشهدا(ع) است.

آیت الله فاضل با اشاره به حضور چهل ساله خود در نجف اشرف و تحصیل در حوزه علمیه این شهر، اظهار داشت: مردم عراق با انجام سنت بزرگ و بی نظیر پیاده روی در اربعین حسینی و در این سالها با قرار گرفتن زائران دیگر کشورها جلوه ویژه ای از عشق و دلدادگی به ساحت سیدالشهدا(ع) به نمایش گذاشته شد.

وی ادامه داد: خوشحالم که در سطح این استان جمعی از نیروهای فعال و علاقه مند به ساحت سیدالشهدا(ع) برای بزرگداشت اربعین و تسهیلات و خدمات به زائران اربعین تلاش می کنند.

تولیت مدرسه علمیه فیضیه مازندران حضور در مراسم اربعین حسینی و پیاده روی در مسیر نجف تا کربلا را یکی از آرزوهای خود عنوان کرد و گفت: عزیزانی که در حوزه خدمت به ساحت سیدالشهدا(ع) در مراسم بزرگ اربعین تلاش می کنند، باید همواره به فضل و عنایت خداوند امیدوار باشند، زیرا ائمه اطهار(ع) و پیامبران و ملائکه آنها را مورد دعای خود قرار می دهند.

وی خواستار توجه بانوان جامعه ما به حجاب زینبی شد و تأکید کرد: مهمترین دغدغه و نگرانی های حضرت زینب(س) و کاروان اسرا، شهادت عزیزترین عزیزان آنها با آن وضع دلخراش در کربلا نبود بلکه به غارت بردن چادرهای آنها و نداشتن حجاب کامل بود.

آیت الله فاضل با بیان این مطلب که وضع فرهنگی جامعه ما با فرهنگ حسینی تناسب ندارد، تصریح کرد: در کنار توجه به عزاداری ها به فرهنگ عاشورا و لزوم تبیین آن برای جامعه توجه جدی شود./1313/202/ب2

ارسال نظرات