۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۴۵۷۳۹۳
آیت‌الله علوی گرگانی تأکید کرد؛

ضرورت سرمایه گذاری و برنامه ریزی برای تبلیغ جریان اربعین

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی گفت: برای تبلیغ جریان اربعین هر چه در توان دارید سرمایه‌گذاری کنید زیرا واقعه اربعین به اندازه‌ای تأثیرگذار است که همه ساله افراد مختلفی از سراسر جهان به برکت اربعین امام حسین(ع) شیعه می‌شوند و حتی اگر شیعه نشوند ارادت خاصی به امام(ع) پیدا می‌کنند
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه، امروز در دیدار وحید یامین‌پور و اعضای شورای علمی همایش ملی «ظرفیت‌های فرهنگی تمدنی کنگره عظیم اربعین حسینی» با اظهار خوشنودی از برگزاری این همایش خاطرنشان کرد: امید‌وارم این همایش به بهترین شکل برگزار شود تا جامعه اسلامی از دستاوردهای ارزشمند این همایش بهره‌مند شود.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با گسترده خواندن مطالب مربوط به مسأله اربعین ابراز داشت: هر مسأله‌ای که خداوند متعال در قرآن کریم به آن اشاره کرده است، نشان از اهمیت بالای آن موضوع است از این رو بررسی علمی مسئأله اربعین بسیار ضروری است چرا که خداوند متعال در قرآن کریم این مقوله مهم را طرح و بیان فرموده است.

وی افزود: از دیدگاه علمای بزرگ دینی، هرچیزی که در عالم تکوین و عالم تشریع لباس وجود پوشیده باشد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌شود از این رو تقدس واژه اربعین به این سبب است که در هر دو عالم تکوینی و تشریعی به آن استناد شده است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که در اخبار و روایت به تقدس چله اشاره شده است، تصریح کرد: حضرت امام حسن عسگری(ع) علامات ایمان را پنج چیز دانسته‌اند که اربعین یکی از آنها است، بنابراین چله خصوصیت خاصی دارد.

وی کلام ، فعل و تقریر امام را حجت الهی دانست و تأکید کرد: همان طور که در جریان کربلای امام حسین(ع) فعل امام حجت الهی است، عمل امام سجاد(ع) در حضور بر سر قبر سید الشهدا(ع) در چهلم شهادت ایشان نیز بر مردم حجت می‌شود تا به این سنت عمل کرده و آن را مبدا عزاداری‌های خود قرار دهند.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی همایش تبلیغی اربعین را بسیار مهم ارزیابی و تصریح کرد: برای تبلیغ جریان اربعین هر چه در توان دارید سرمایه‌گذاری کنید زیرا واقعه اربعین به اندازه‌ای تأثیرگذار است که همه ساله افراد مختلفی از سراسر جهان به برکت اربعین امام حسین(ع) شیعه می‌شوند و حتی اگر شیعه نشوند ارادت خاصی به امام(ع) پیدا می‌کنند به گونه‌ای که مسیحی‌ها و ارمنی‌های بسیاری را می‌توان در آیین پیاده‌روی اربعین مشاهده کرد. /878/پ202/ج1

ارسال نظرات