۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۴۵۷۳۷۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

راهپیمایی اربعین نماد و نمود استکبارستیزی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین نماد و نمود استکبارستیزی است، گفت: تجمع میلیونی اربعین می‌تواند پیامهای انقلاب و معنویت آن را به دنیا صادر کرده و توان ولایت و بسیج نیروهای حزب‌اللهی را نشان دهد.
حجت الاسلام یعقوبی - دیدار با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین، اظهار کرد: تجمع اربعین موضوع مهم و فرصت مناسبی برای دنیای اسلام است.

وی اضافه کرد: با توجه به حوادث سالهای اخیر در حج و ممانعت آل سعود از حضور زائران ایرانی در این آیین معنوی، تجمع میلیونی اربعین می‌تواند پیامهای حج را با شیوه دیگر به دنیا صادر کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین در سالهای اخیر نظم و انضباط یافته و پیامهای اسلام و انقلاب را پربارتر و بهتر منتقل می‌کند، ادامه داد: اثر این سفر معنوی در داخل کشور و بیرون پررنگ بوده و امید می‌رود سال به سال اثرگذاری آن بیشتر و بهتر شود.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: همچنین برگزاری مناسب راهپیمایی میلیونی اربعین درس بزرگی به آل سعود است تا آنچنان به مدیریت خود در حج ننازد؛ زیرا در حالی که آل سعود در موسم حج حدود سه الی چهار میلیون زائر را به‌صورت نامناسبی مدیریت می‌کند، در تجمع اربعین حدود 20 میلیون نفر به‌صورت مناسب و با امنیت کامل مدیریت می‌شوند که این موضوع نشان‌دهنده توانمندی نظام جمهوری اسلامی و مسؤولان است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تجمع میلیونی اربعین حسینی نشان می‌دهد شیعه تشکل طبیعی و معنوی دارد که هرجا اراده کند می‌تواند جمعیت را با عشق الهی به میدان آورده و قدرت الهی را به رخ دشمن بکشاند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه عظمت تشیع و اسلام ناب در قالب راهپیمایی معنوی اربعین به نمایش گذاشته می‌شود، افزود: علاوه بر این راهپیمایی اربعین توانایی و توانمندی مسؤولان امر در برقراری امنیت، نظم و انضباط را هم به همه اثبات می‌کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه اکنون اربعین به جریان سازنده‌ای تبدیل شده است، ادامه داد: همان‌گونه که سخنان امام سجاد (ع) و زینب کبری (س) و جهت حرکت کاروان اربعین بعد از واقعه عاشورا به سمت نفی استکبار و ظلم بود اکنون هم تجمع میلیونی اربعین به نماد استکبارستیزی بدل شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به پیام رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه ما باید همواره در مقابل استکبار راست‌قامت بایستیم و به دشمن اعتماد نکنیم، ملت مسلمان ایران و سایر مسلمانان و ملتهای آزاده جهان در راهپیمایی اربعین استکبارستیزی خود را نشان می‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه تجمع اربعین نماد و نمود استکبارستیزی است، خاطرنشان کرد: ما به مکتبی وصل هستیم که با دلها سر و کار دارد؛ دلارها در مقابل دلها کارایی ندارد و از آنجا که اربعین کاروان دلها است دشمن هرچه از دلارهای خود هزینه کند نمی‌تواند بر این کاروان دل پیروز شود.

وی با بیان اینکه اکنون حرکت اربعین به‌عنوان فرهنگ عمومی، دینی و معنوی کشور مطرح است، اضافه کرد: تجمع میلیونی اربعین می‌تواند پیامهای انقلاب و معنویت آن را به دنیا صادر کند و توان ولایت و بسیج نیروهای حزب‌اللهی را نشان دهد./9314/202/ب3

ارسال نظرات