۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۴۵۷۲۹۱
کاتب:

حال اقتصاد کشور خوب نیست

نماینده مردم گرمسار و آرادان با ابراز نگرانی از وضعیت کنونی اقتصاد در کشور، بیان داشت: امروز کشور با بیکاری و رکود مواجه است.
غلامرضا کاتب

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، غلامرضا کاتب، نماینده مردم گرمسار و آرادان در کجلس شورای اسلامی صبح امروز سه‌شنبه چهارم آبان در نطق خود در مجلس شورای اسلامی، گفت: نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان در کشور از سال 84 تا سال 94 از بیست درصد به 40 درصد رسیده است که رشدی دو برابری را نشان می‌دهد. امروز نیز بیکاری فارغ‌التحصیلان کشور با رقم 18 و نیم درصد مواجه است.

وی افزود: متاسفانه بخش اموزش عالی در کشور به خوبی عمل نکرده است و به تعداد بیکاران فارغ‌التحصیل افزوده است.

کاتب با پرداختن به سیاست‌های کلی نظام، ابراز داشت: طبق اصول 77 و 78 ابلاغی از سوی رهبر انقلاب باید به افزایش آموزش‌های مهارتی توجه شود، اما متاسفانه شاهد هستیم همچنان تعدادد فارغ‌التحصیلان بیکار رو به افزایش است و هرسال نیز 900 هزار نفر از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند.

نماینده مردم گرمسار و آرادان با انتقاد از دولت یازدهم، گفت: متاسفانه دولت تنها در یک بند در برنامه ششم به موضوع مهم اشتغال توجه کرده است، در حالی‌که انتظار می‌رفت این موضوع بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

کاتب در پایان با ارائه راهکارهای برای توسعه کشور، گفت: اگر می‌خواهیم 160 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داشته باشیم، باید قوانین دست و پاگیر را رفع و رجوع کنیم، در سیاست‌های مالی و اعتباری بانک‌ها تجدیدنظر کنیم و به کنترل هزینه‌ها توجه داشته باشیم.

گفتنی است نماینده مردم گرمسار و آرادان در بخش دیگری از نطق خود به توضیح درباره مشکلات حوزه انتخابیه خود پرداخت./856/پ202/ج

ارسال نظرات