۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۴۵۷۱۱۲
آیت الله ری‌شهری:

رسانه‌ها با ترویج ویژگی‌‌های پسندیده عامل وحدت در جامعه باشند

آیت الله ری‌شهری گفت: در عصر حاضر یکی از عوامل ایجاد وحدت و همبستگی ملی استفاده صحیح از رسانه‌های جمعی و فضای مجازی در انتشار ویژگیها و خصوصیات نیکو و پسندیده است.
آیت الله ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد محمدی ری‌شهری، نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در کلاس درس خارج فقه که در همین آستان برگزار شد در تبیین این فراز از دعای مکارم الاخلاق «و افشاء العارفة و ستر العائبة»، اظهار داشت: امام سجاد(ع) در این قسمت از دعای شریف مکارم الاخلاق پس از ذکر زیور آلات مذکور به دو زینت دیگر که افشا کردن خوبیها و پوشاندن بدیها است، اشاره می‌کنند.

وی در تبیین افشا کردن خوبیها و پوشاندن بدیها، ابراز کرد: این دو ویژگی از صفات الهی به شمار می‎رود زیرا خداوند خوبیهای انسان را منتشر و بدیهای او را از نگاه دیگران می‌پوشاند.

آیت الله ری‌شهری با بیان اینکه انسان با افشا کردن خوبیها و پوشاندن بدیهای دیگران به خداوند متعال نزدیک می‌شود، بیان داشت: ثمره این خصوصیت کسب معرفت حقیقی و همچنین تخلق به اخلاق الهی سبب کسب علم لدنی و آشکار شدن آن در وجود انسان می‌شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آثار و نتایج اجتماعی خصوصیات یاد شده، گفت: پوشاندن و مستور کردن عیوب افراد و ظاهر کردن خوبیهای دیگران سبب افزایش عدل اجتماعی می‌شود زیرا این امر اتحاد و همبستگی را افزایش داده و مانع اختلاف در جامعه می‌شود.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: امام راحل فرمودند: اسلام احکام اخلاقی‌اش هم سیاسی است؛ خداوند در قرآن کریم مومنان را برادر یکدیگر بیان می‌کند؛ این فراز از دعای مکارم الاخلاق افزون بر حکم اجتماعی شامل حکم سیاسی نیز می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در عصر حاضر یکی از عوامل ایجاد وحدت و همبستگی ملی استفاده صحیح از رسانه‌های جمعی و فضای مجازی در انتشار ویژگیها و خصوصیات نیکو و پسندیده است./202/813/ب1

ارسال نظرات