۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۴۵۷۰۷۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین:

تبلیغ در عرصه دین نیازمند تأمین محتوای غنی اشعار آیینی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تبلیغ در عرصه دین را در جامعه با اهمیت دانست و گفت: در شرایطی که هزاران مداح در عرصه تبلیغ دینی فعالیت می‌کنند تأمین محتوای غنی با استفاده از شعرهای آیینی واعظ قزوینی می‌تواند به غنای این هنر کمک مؤثری کند.
حجت الاسلام نعمت الهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام علی نعمت‌الهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین صبح امروز در همایش گرامیداشت مرحوم واعظ قزوینی که با حضور جمعی از فرهیختگان و طلاب مدارس علمیه قزوین در سالن اجتماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد با اشاره به اهداف برگزاری همایش اظهار کرد: هدف از گرامی‌داشت مرحوم واعظ قزوینی گسترش توانمندی وجایگاه این عالم جلیل القدر در سطح بین‌المللی است.

وی در ادامه با اشاره به شخصیت این شاعر توانمند، افزود: واعظ قزوینی از شعرای بزرگ، فیلسوف در عصر صفوی بود که برای بزرگ‌داشت این عالم قزوینی و شناخت جایگاه اصیل شعر، این همایش در استان قزوین و برای نخستین بار برگزار شد.

احیای مکاتب قزوین از وظایف متولیان فرهنگی استان بوده است

حجت الاسلام نعمت الهی در ادامه ابراز کرد: احیای مکاتب قزوین از وظایف متولیان فرهنگی استان قزوین بوده و تلاش می‌کنیم با همکاری دستگاه‌های ذیربط امسال اقدامات مطلوبی را در این زمینه عملیاتی کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: در شعر آیینی شخصیت برجسته‌ای چون واعظ قزوینی را داریم که شاید افراد کمی این شخصیت را می‌شناسند که باید تلاش کنیم که شخصیت‌های مطرح و برجسته در این استان را به خوبی به نسل نوجوان و جوان بیشتر بشناسانیم.

حجت الاسلام نعمت‌اللهی تصریح کرد: اگر مکاتب شاخص قزوین همانند معماری، نقاشی، نگارگری، تعزیه‌خوانی و خوشنویسی احیا شده و به مردم معرفی شود، می‌توانیم به گذشته افتخار کنیم و با حفظ این جایگاه کارهای ماندگاری را محقق کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تبلیغ در عرصه دین را در جامعه با اهمیت دانست و مطرح کرد: در شرایطی که هزاران مداح در عرصه تبلیغ دینی فعالیت می‌کنند تأمین محتوای غنی با استفاده از شعرهای آیینی واعظ قزوینی می‌تواند به غنای این هنر کمک مؤثری کند.

حجت الاسلام نعمت‌اللهی ادامه داد: در ابتدای انقلاب شبکه تبلیغ و روحانیت به صورت سنتی در کل کشور فعال بود اما برای تحقق اهداف ارزشمند انقلاب نیازمند برنامه‌ریزی مناسب برای این حوزه هستیم و باید به خوبی نهادینه شود.

وی در پایان گفت: اگر بتوانیم از مکاتب قزوین غبارروبی کنیم، کاری ماندگار در حوزه فرهنگ عملی می‌شود و تحقق این امر نیازمند همکاری تمام دستگاه‌های فرهنگی استان قزوین و مردم است./873/202/ب2

ارسال نظرات