۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۴۵۷۰۷۰
مدیر روابط عمومی حوزه‌های علمیه استان قزوین:

مراسم اربعین فرصتی ارزشمند برای ارائه برنامه‌های تبلیغی و فرهنگی است

مدیر روابط عمومی حوزه‌های علمیه استان قزوین با اشاره به ضرورت حضور طلاب مدارس علمیه در همایش باشکوه اربعین حسینی، گفت: حضور طلاب در کاروان‌های اربعین حسینی و مسیر پیاده‌روی موجب خواهد شد که بتوانند برنامه‌های ارزشمند تبلیغی و فرهنگی در این مراسم را همراه با کاروان‌ها داشته باشند.
حجت الاسلام عباس افشار

حجت‌الاسلام عباس افشار، مدیر روابط عمومی حوزه‌های علمیه استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به ثبت نام طلاب حوزه‌های علمیه قزوین برای شرکت در پیاده روی اربعین حسینی، گفت: طلاب و روحانیان بسیاری از مدارس علمیه استان قزوین برای شرکت در مراسم اربعین حسینی در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه ثبت‌نام برای اعزام به مراسم اربعین حسینی همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: پیاده‌روی اربعین حسینی،‌ حرکتی بزرگ و عاشقانه بوده و امسال هم این شکوه و عظمت را در رسانه‌های مختلف خواهیم دید.

مدیر روابط عمومی حوزه‌های علمیه استان قزوین ابراز کرد: حضور پرشور و مشارکت همه‌جانبه اقشار مختلف مردم در اربعین حسینی چهره واقعی ملت ایران و عاشقانه اهل‌بیت(ع) را برای جهانیان روشن می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه حضور میلیونی امت اسلامی در آیین اربعین حسینی در عرصه بین‌المللی بازتاب گسترده‌ای خواهد داشت، کفت: این جریان در مقطعی از تاریخ که هنوز حکومت یزدیان پابرجا بوده، نشان‌دهنده حقیقت راه و هدف والای قیام امام حسین(ع) است.

جمهوری اسلامی کانون تشیع در جهان است

مسؤول کارگروه یاوران اربعین حسینی خاطرنشان کرد: حضور مؤثر ملت ایران در این مراسم نشان داد که اگر قدرتی بخواهد در مقابل ایران اسلامی قرار گیرد باید با همه عاشقان اهل‌بیت‌(ع) در دنیا مقابله کند زیرا جمهوری اسلامی کانون تشیع در جهان است و شیعیان برای دفاع از این کانون جان خود را فدا می‌کنند.

مدیر روابط عمومی حوزه‌های علمیه استان قزوین برقراری امنیت زائران کربلا در روز اربعین حسینی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: زائران باید نسبت به شرایط ویژه عراق در بحث امنیت راهپیمایی اربعین زائران از طریق شما مدیران و دفاتر سازمان حج و زیارت آگاه و حساس شوند.

پیاده‌روی اربعین چهره صلح‌جویانه ملت ایران را برای جهان پدیدار می‌کند

وی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین حسینی،‌ چهره صلح‌جویانه ملت ایران را برای جهان پدیدار می‌کند، اظهار کرد: بازتاب جهانی حرکت پیاده‌روی اربعین حسینی از ویژگی این حماسه مردمی ملت ایران است و این حماسه بیانگر روحیه الهی و صلح‌جویانه ملت ایران بوده و ملت بصیر و علاقمند به سالار شهیدان به خوبی در سال‌های گذشته این موضوع را ثابت کردند.

مدیر روابط عمومی حوزه‌های علمیه استان قزوین شناسایی نقاط ضعف و کاستی‌ها را برای حضور میلیونی مردم در مراسم اربعین را بسیار مهم دانست و گفت: خوشبختانه سال گذشته نقاط ضعف شناسایی و تا حدودی این کاستی‌ها برطرف شد و امسال هم آسیب‌شناسی انجام شده و امیدواریم سال آینده شرایط بهتر و با مشکلات کمتری روبه‌رو باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ملت ایران شکوه اربعین را به دنیا نشان می‌دهد افزود: امسال هم حضور میلیونی مردم ایران و کشورهای مسلمان در مراسم اربعین حسینی اوج شکوه و علاقمندی انسان‌های آزاده به سالار شهیدان را به دنیا نشان می‌دهند.

اعزام طلاب به مراسم اربعین، بیانگر ارادت ملت ایران به سالار شهیدان است

مدیر روابط عمومی حوزه‌های علمیه استان قزوین اعزام طلاب حوزه‌های علمیه به مراسم اربعین حسینی را عشق و ارادت ملت ایران به سالار شهیدان و یاران با وفای آن حضرت دانست و تصریح کرد: عشق، علاقه و محبت مردم دنیا به امام حسین(ع)، عشقی خدایی و الهی بوده که در اعماق قلوب آنان نفوذ کرده است.

وی در ادامه با اشاره به دشمنی استکبار جهانی علیه ارزش‌های اسلامی، خاطرنشان کرد: دنیای استکباری و دشمنان اسلام و در رأس آن‌ها وهابیون با هم متحد شده‌اند تا عشق و علاقه و محبت به امام حسین‌(ع) را کمرنگ کنند اما چون این کار ریشه الهی دارد، توطئه دشمنان در این راستا نتیجه نمی‌دهد.

حجت الاسلام افشار خاطرنشان کرد: حدود ۱۵۰ روحانی قزوینی در مراسم میلیونی پیاده روی اربعین حسینی حضور خواهند یافت تا به سؤالات شرعی و شبهات پاسخ دهند.

مدیر روابط عمومی حوزه‌های علمیه استان قزوین با اشاره به ضرورت حضور طلاب مدارس علمیه در این همایش باشکوه، اظهار کرد: حضور طلاب در کاروان‌های اربعین حسینی و مسیر پیاده‌روی موجب خواهد شد که بتوانند برنامه‌های ارزشمند تبلیغی و فرهنگی در این مراسم و همراه با کاروان‌ها داشته باشند، در این زمینه برای اعزام آن‌ها هماهنگی مطلوب و لازم با مسؤولان مراسم اربعین در پاسخگویی به شبهات و مسائل شرعی در مسیر پیاده‌روی اربعین صورت گرفته است.

حجت الاسلام افشار خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته حضور طلاب در این مراسم باشکوه و معنوی چشم‌گیر و قابل توجه بود، اما امسال با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری برای حضور طلاب در تمام زمینه‌های فرهنگی شاهد اعزام دومین کاروان پیاده اربعین حسینی به کربلا هستیم.

وی در پایان گفت: امسال با توجه به تأکیدات مدیر حوزه علمیه استان قزوین، حضور طلاب و روحانیان در مراسم باشکوه و معنوی اربعین حسینی با برنامه‌های مختلف فرهنگی و تبلیغی همراه است./873/302/ب2

ارسال نظرات