۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۴۵۷۰۱۱
نماینده ولی فقیه دراستان قزوین:

تکیه بر استکبار انسان را نابود می‌کند

نماینده ولی فقیه دراستان قزوین گفت: اگر امروز هم هر کسی به استکبار تکیه و اعتماد کند، آبرویش می‌رود و هیچ چیزی از او نخواهد ماند و برخی از این نمونه‌ها را مشاهده کرده‌ایم.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه دراستان قزوین امشب در جلسه تفسیر قرآن کریم که در حسینیه امامزاده اسماعیل(ع) این شهر برگزار می‌شود، اظهار کرد: خداوند در آیه 26 سوره ملک می‌فرماید قُلْ إِنَّمَا الْعِلْمُ عِنْدَاللَّهِ وَإِنَّمَا أَنَا نَذِيرٌ مُبِينٌ بگو علم فقط پيش خداست و من فقط هشدار دهنده‌‌اى آشكارم.

وی در ادامه تصریح کرد: این‌که پیامبر این مطلب را بیان می‌کند به این خاطر است که پیش از این معاندین، مخالفین و آن‌هایی که به رستاخیز و قیامت باور نداشتند به پیغمبر و مسلمانان گفتند که اگر شما راست می‌گویید که رستاخیز و قیامت حقیقت است، این وعده‌ها کجاست وقتی این الحاد و ارتداد از آن‌ها سر زد، خداوند به پیغمبر می‌گوید به آن‌ها این‌گونه پاسخ بگو أَنَا نَذِيرٌ مُبِينٌ که من فقط هشدار دهنده‌‌اى آشكارم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: جمله «وَإِنَّمَا أَنَا نَذِيرٌ مُبِينٌ» به معنای این است که پیامبر(ص) حقایق وحی را تعلیم می‌داد، مردم را نسبت به آن آگاه و متوجه می‌کرد و از غفلت بیرون می‌آورد.

امام‌جمعه قزوین با اشاره به تفسیرهای سایر مفسران در خصوص این آیه ابراز کرد: در تفسیر طبری آمده «قُلْ إِنَّمَا الْعِلْمُ عِنْدَاللَّه» یعنی این‌هایی که از تو با عجله و شتاب می‌خواهند که این عذاب چه شد، این وعده خدا چه شد، این محشر چه شد، زمان رستاخیز چه شد، بگو علم آن نزد خداوند است و غیر از او هیچ کسی این علم را ندارد.

وی با اشاره به آیه 25 سوره ملک که خداوند فرموده: «وَيَقُولُونَ مَتَى هَذَا الْوَعْدُ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ»، تأکید کرد: واژه «يَقُولُونَ» به معنای تظاهر، آشکارا و بیان بیرونی داشتن است و در این آیه خداوند بیان می‌کند که معاندین مدام و به صورت جمعی می‌گفتند که این وعده کی خواهد بود.

حجت لاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه افزود: کسانی بودند که معاندین را به این کار وادار می‌کردند، همان‌که امروز به تهاجم فرهنگی تعبیر می‌شود آن‌ها کاری کرده بودند که معاندین در مقابل خدا، دین و اعتقادات دینی و حقایق وحی دسته جمعی، پیوسته و آشکارا به مقابله برخیزند.

این مفسر قرآن کریم خاطرنشان کرد: خداوند به پیامبر(ص) می‌گوید، اگر همه مردم هم چنین رویه‌ای را انتخاب کردند نگران نشو و امام علی(ع) هم فرموده در راه درست، ایمان و تقوا اگر تنها هم شدی، به راه خود ادامه دهید.

ما بایدحق را بشناسیم و پای آن بایستیم

وی در ادامه اضافه کرد: خیلی‌ها ممکن است جو را نگاه کنند اما بنا بر این است که اصالتی برای خودمان قائل باشیم، جدی باشیم و این جدی بودن یعنی حق را بشناسیم و پای آن بایستیم، حتی اگر در این مسیر تنها بودیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: خداوند به پیامبر فرموده اگر در این مسیر تنها شدی و یا تعداد کمی با تو همراه شدند، باز تو در این مسیر ثابت قدم باش كَمْ مِنْ فِئَةٍ قَلیلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً كَثیرَةً بِإِذْنِ اللَّه.

امام‌جمعه قزوین با بیان این‌که یکی از کارهای رسول خدا این بود که عواقب خطر را گوشزد می‌کرد، تصریح کرد: دو نوع عواقب خطر وجود دارد یک نوع عواقب خطر دنیایی و دیگری آخرتی است که پیغمبر و قرآن هر دوی آن را بیان کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به برخی از انذارهای الهی، بیان کرد: خدا می‌گوید «وَلَا تَرْكَنُوا إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ» به ظالمان تکیه و اعتماد نکنید زیرا آتش می‌گیرید.

وی در پایان گفت: اگر امروز هم هر کسی به استکبار تکیه و اعتماد کند، آبرویش می‌رود و هیچ چیزی از او نخواهد ماند و برخی از این نمونه‌ها را مشاهده کرده‌ایم./202/873/ب1

ارسال نظرات