۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱
کد خبر: ۴۵۶۸۴۴

واکنش علمای ارشد بحرین به قانون احوال شخصی از سوی آل خلیفه

علمای ارشد بحرین با اشاره به مخالفت قانون احوال شخصی با احکام شرعی، تأکید کردند که هدف آل خلیفه از این قانون مبارزه با مذهب تشیع است.
علمای ارشد شیعه بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اللؤلؤه، علمای ارشد شیعه بحرین با صدور پیامی مشترک، نسبت به تلاش آل خلیفه برای تصویب قانون احوال شخصی به دلیل مخالفت آن با احکام مذهب هشدار دادند.

در این پیام آمده است: هیچ کدام از پیروان مذهب (تشیع) در سراسر جهان نمی پذیرند که در مسائل ازدواج، طلاق، حقوق زناشویی، رابطه والدین و فرزندان و همچنین ارث به چیزی مغایر احکام مذهبی از سوی دولت و دستگاه قضایی تن دهند.

علمای ارشد افزودند: کدام مذهب اجازه می دهد که پیروانش مرتکب زنا شده، فرزندان غیر شرعی داشته باشند، حقوق زناشویی را زیر پا بگذارند و در مسائل ارث تغییر دهند تا رضایت دولت و سایر ارگان های آن را برآورده سازند؟

آنان تأکید کردند: هر قانونی که این نتایج و نتایج مشابه را به همراه داشته باشد به هیچ وجه از سوی پیروان مذهب اهل بیت(ع) پذیرفته نشده و نسبت به آن سکوت نخواهند کرد.

علمای بحرین ادامه دادند: مطمئنا این قانون با هدف اجرای احکام مذهبی صورت نگرفته و کاملا با آن مغایرت دارد و مخالفت عاملان با جلب نظر مراجع تقلید مذهب مؤید این مساله است.

در بخش پایانی پیام آمده است: بدون شک مذهبی که این قانون متوجه آن شده است، عمل به این قانون را خیانت و مبارزه با مذهب می داند؛ مساله ای که همانند آفتاب روشن است.

این پیام به امضای آیات شیخ عیسی قاسم، سید عبدالله الغریفی، شیخ عبدالحسین الستری و شیخ محمد صالح  الربیعی رسیده است./980/ب902/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات