۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۴۵۶۷۲۸
فرماندار هشترود:

جشنواره شهدای مدافع حرم هشترود برگزار می شود

مستفید از برگزاری جشنواره شهدای مدافع حرم با هدف معرفی و شناساندن شهدای مدافع حرم در بخشهای مختلف هنری، عکس، فیلم، پوستر، طراحی و دیگر بخشها خبر داد و گفت: در این همایش از مقام شهید مدافع حرم اسماعیل کریمی تجلیل خواهد شد.
مدافعان حرم

حسن مستفید، فرماندار شهرستان هشترود در حاشیه بازدید از چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب یک فرصت مغتنم برای ترویج فرهنگ کتابخوانی است، گفت: نمایشگاه کتاب سهم بسزایی در ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای شاخصه های کتابخوانی دارد.

وی با بیان اینکه کتاب یار مهربان زندگی انسان و عامل ترقی روحی و معنوی آن است، ابراز داشت: نمایشگاه کتاب یک حرکت بزرک فرهنگی برای فرهنگ سازی در کشور است، نسل جوان را به مطالعه و انس با کتاب که سرمایه بزرگ بشری و مهمترین عامل فرهنگ سازی و پیشرفت کشور است توصیه می کنم، جوانان آینده سازان کشور هستند.

فرماندار هشترود نمایشگاه کتاب را یک مجموعه عظیم از کتب علمی، مرجع و عمومی دانست که با تلاش مسؤولان برای عموم مردم برگزار شده است، تصریح کرد: امید است سری نمایشگاه های کتاب تأثیر بسزایی را در ارتقای سرانه مطالعه مردم داشته باشد، ترقی کشور در گرو ارتقای سطح سرانه مطالعاتی مردم است.

وی همچنین با اشاره به رونمایی از لوح جشنواره فرهنگی هنری شهدای مدافع حرم در نمایشگاه کتاب تبریز، ادامه داد: شهدای عزیز وطن از جان و  مال و حتی فرزند خویش گذشتند و عزت و سرافرازی را به میهن اسلامی هدیه کردند و سبب آرامش و امنیت جامعه شدند، وظیفه همه ما حفظ ارزشها و دستاوردهای شهدا و ادامه راه آنان است.

مستفید افزود: در آخر دی ماه و یا اوایل بهمن ماه شاهد برگزاری جشنواره بزرگ فرهنگی و هنری شهید مدافع حرم در سطح استانی و ملی در هشترود خواهیم بود، این جشنواره با هدف تجلیل از مقام شهید اسماعیل کریمی و شناساندن رشادتهای شهدای مدافع حرم برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به این که عظمت و قدرت این مردان عرصه فتوت و جوانمردی آن‌ قدر بالا است که دوست و دشمن در مقابل این شکوه و عظمت سر تعظیم فرود می‌آورند، افزود: امروز بر همه ما فرض است ادامه دهنده مسیری باشیم که شهدای مدافع حرم با خون خود از آن حراست و پشتیبانی کردند.

فرماندار شهرستان هشترود با بیان این که این افراد برای حفظ دین و دفاع از عزت اسلامی و حریم اهل بیت(ع) جان شیرین خود را در طبق اخلاص قرار دادند، تصریح کرد: خون پاک شهدای مدافع حرم موجب عزت و عظمت اسلام ناب و اهل بیت(ع) خواهد شد و دشمنان را مأیوس خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره شهدای مدافع حرم با هدف معرفی و شناساندن شهدای مدافع حرم در بخشهای مختلف هنری، عکس، فیلم، پوستر، طراحی و دیگر بخشها برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: امید است این جشنواره بتواند اندک وظیفه ما را در رابطه با شهدای مدافع حرم ایفا کند./۸۵۴/303/ب2

ارسال نظرات