۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۴۵۶۵۷۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری:

آموزش مبلغان دینی برای به روزرسانی اطلاعات آنها ضروری است

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: آموزش طلاب برای به روزرسانی اطلاعات آنها درباره مسائل روز و ضرورتهایی که امروزه در جامعه وجود دارد، در این استان اجرا می شود.
حجت الاسلام سیدجعفر مرتضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدحعفر مرتضوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزشی طلاب و مبلغان دینی این استان اظهار کرد: آموزش طلاب برای به روزرسانی اطلاعات آنها در خصوص مسائل روز و ضرورتهایی که امروزه در جامعه وجود دارد، در استان اجرا می شود.

وی با اشاره به فرمایش امام علی(ع) در مورد غنیمت شمردن فرصتها بیان کرد: باید از فرصت محرم و صفر که سفره اباعبدالله(ع) گشوده و دلها آماده است، بهره‌مند شویم و به بیان مسائل روز، مسائل اجتماعی و مفاهیم انقلاب بپردازیم.

حجت الاسلام مرتضوی با بیان اینکه مسائلی که امروز جهان اسلام با آن رو به ‌رو است از موارد مهمی بوده که طلاب و مبلغان باید در مورد آن آگاه باشند، خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی برای طلاب استان و مبلغانی که از شهرهای مختلف کشور به ویژه مشهد و قم به این استان وارد می ‌شوند، اتاق فکری است که در آن در مورد مسائل مختلف بحث و راهکارهایی ارائه می ‌شود.

وی بومی ‌سازی مسائل و راهکارها را از موارد مهم دانست و تأکید کرد: آسیبهای اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق، ماهواره، فضای مجازی، اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان از مسائل اساسی است که در کارگاه‌های آموزشی طلاب مورد بحث و برسی قرار می ‌گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه جنایتهای عربستان و آل سعود یکی از مسائل روز کشور است، گفت: امروز تقریباً همه دنیا اذعان دارند که جنگ بین یمن و عربستان یک جنگ نیابتی از سوی آمریکا است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه این نقشه استکبار بوده و چون از جهان اسلام به ویژه تشیع سیلی خورده در تلاش است که بین شیعه و سنی جنگ به راه بیندازد، تشریح کرد: سرزمین حجاز متعلق به جهان اسلام بوده و مسائل عربستان از افکار پلید آل ‌سعود و گروهی مانند وهابیت که دست ‌پرورده انگلیس و امریکا است، نشأت گرفته است.

حجت الاسلام مرتضوی با اشاره به اینکه در حال حاضر پادشاه عربستان را یهودی به معنای صهیونیست می‌دانیم، گفت: آل سعود به اسلام هیچ اعتقادی ندارد و بویی از اسلام نبرده‌ است.

وی با اشاره به آیات قرآن عنوان کرد: دشمن اسلام و مسلمانان صهیونیسم بوده و سیاستهای نظام جمهوری اسلامی در منطقه بهترین سیاست است و باید مردم و دولت تحت فرمان ولی‌ امر مسلمانان دست به دست یکدیگر دهیم و یکپارچه این سیاستها را دنبال کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در پایان با بیان اینکه حمایت کشورهای اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: حمایت از فلسطین، یمن، سوریه و دیگر کشورهای اسلامی که مورد ظلم استکبار واقع شده‌اند لازم است./202/9457/ب1

ارسال نظرات