۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۴۵۶۴۰۵
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی کرمانشاه:

رسالت طلاب تبیین مکتب و اهداف قیام سیدالشهدا در جامعه است

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه گفت: طلاب با ذکر مصیبت ائمه اطهار(ع) در مراسمات و مجالس عزاداری ادامه دهنده نهضت و رسالت الهی سیدالشهدا(ع) باشند.
حجت الاسلام علی نصیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام علی نصیری، مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه پیش از ظهر امروز در جمع طلاب و روحانیان این مدرسه، ابراز داشت: ذكر مصيبت حضرت سیدالشهدا(ع) سبب زنده نگه داشتن نهضت‏ حسينى و پيوند عاطفى و قلبى شيعه با  سيدالشهدا(ع) می شود.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه تصریح کرد: ترویج شعائر الهی از سوی مداحان نقشه دشمنان اهل بيت(ع) را كه همچنان در تلاش و كوشش هستند که جنايات خود و بزرگان و اجدادشان را در حق ائمه پنهان کنند، نقش بر آب مى‏ كند و جامعه را هوادار و محب اهل بيت عصمت و طهارت(ع) خواهد کرد.

این مسؤول مطرح کرد: ذاكران و مرثيه سرایان باید شايستگى اين منصب حساس را داشته و نسبت به محتواى مرثيه‏ خوانى خود دقت داشته باشند و نصايح بزرگان را در آداب مداحی را به كار بندند.

حجت الاسلام نصیری ادامه داد: هر مكتبى اگر با عاطفه همراه نشود صرف مكتب، فلسفه و فكر باشد خیلی در روح نفوذ ندارد و شانس بقا هم نخواهد داشت، اما اگر يک مكتب چاشنى از عاطفه داشته باشد اين عاطفه به آن حرارت مى‏ دهد و او را پایدار نگه می دارد٬ معنا و فلسفه يک مكتب، آن مكتب را روشن کرده و آن را در اذهان عمومی نهادینه می کند.

وی بیان داشت: بدون شک مكتب امام حسين(ع) و دیگر معصومین منطق و فلسفه داشته و درس بزرگی است که بايد آن را آموخت تا بتوان به خوبی و زیبایی هر چه بیشتر در زندگی خود و دیگران مطرح کرد٬ اگر ما دائمأ اين مكتب را صرفأ به صورت يک مكتب فكرى بازگو كنيم حرارت و جوشش گرفته مى‏ شود و اساسا كهنه خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه گفت: يادآورى حادثه کربلا و مظلوميت های سیدالشهدا(ع) جهت تأثیرگذاری در مستمعان کافی است و نیاز نیست که برخی مداحان با دروغ و تحریف این مسائل به مرثیه خوانی و ذکر مصیبت بپردازند.

این مسؤول در پایان وظیفه طلاب را در این باره خطیر دانست و اظهار داشت: طلاب با توجه به کتب و عناوینی که درباره واقعه عاشورا مطالعه می کنند می توانند با ذکر مصیبت ائمه اطهار علیهم السلام ادامه دهنده این نهضت و رسالت الهی باشند البته به شرطی که این ذکر مصیبت و مداحی بر طبق اصول و آموزش باشد که آن هم با برگزاری دوره هایی در حوزه های علمیه می تواند به خوبی انجام شود.

شایان ذکر است، کارگاه آموزش مداحی در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه با حضور طلاب و روحانیان در حال برگزاری است./857/202/ب2

ارسال نظرات