۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۴۵۵۹۸۲

عضویت بیش از 43 هزار نفر در کانون های مساجد ایلام

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: این کانون‌ها به‌ویژه در مناطق روستایی استان با انجام فعالیت‌های متنوع فرهنگی و هنری نقش مهمی در زمینه جذب جوانان به مساجد دارند.
حجت الاسلام علی چراغی پور

حجت‌الاسلام علی چراغی پور، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، اظهار کرد: در حال حاضر 480 مسجد و حسینیه در استان ایلام وجود داشته که 281 کانون فرهنگی و هنری در مساجد این استان فعالیت دارند.

وی بابیان اینکه این تعداد کانون فرهنگی و هنری در مناطق روستایی و عشایری استان ایلام فعالیت دارند، ابراز کرد: این کانون‌ها به‌ویژه در مناطق روستایی استان با انجام فعالیت‌های متنوع فرهنگی و هنری نقش مهمی در زمینه جذب جوانان به مساجد دارند.

حجت‌الاسلام چراغی پور، با اشاره به استقبال جوانان و نوجوان ایلامی از فعالیت‌های کانون‌های مساجد، ابراز کرد: برگزاری برنامه‌های آموزشی برای برادران و خواهران، برگزاری برنامه‌های مذهبی و دینی در مناسبت‌های دینی و ملی، راه‌اندازی مراکز کتابخانه‌ای و اجرای طرح تلاوت نور، خانه‌های نور و دیگر فعالیت‌های هنری و فرهنگی ازجمله فعالیت‌های کانون‌های مساجد است.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با اشاره به اینکه در حال حاضر 96 باب کتابخانه عمومی در سطح کانون‌های مساجد استان با ظرفیت 5 هزار جلد کتاب به‌صورت مخزن دار وجود دارد، گفت: در حال حاضر 43 هزار و 700 نفر عضو کانون‌های مساجد استان ایلام هستند که از خدمات کانون‌های مساجد بهره‌مند‌ می شوند.

وی با بیان اینکه این فعالیت‌ها با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور برگزار می‌شود، ابراز کرد: اجرای طرح ملی علمدار کربلا در قالب دو بخش شعر و عکس در آبان ماه سال جاری یکی دیگر از فعالیت‌های کانون‌های مساجد استان است.

حجت‌الاسلام چراغی پور در پایان اضافه کرد: برای اربعین سال جاری نیز برنامه‌های ویژه‌ای با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ازجمله آمادگی بیش از 50 کانون در پذیرایی و استقبال از زوار عتبات عالیات در مسیر تردد زوار به مهران و برپایی ایستگاه‌های صلواتی و همچنین توزیع بسته‌های فرهنگی در دست اقدام است./302/879/ب1

ارسال نظرات