۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۴۵۵۹۶۶
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا:

عاشورا ثابت کرد صلح با ظالمان و مستکبران بیهوده است

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان این که عاشورا ثابت کرد که صلح با کسانی که برای از بین بردن همه مقدسات دینی تلاش می کنند، هیچ معنی ندارد و کار عبثی است، گفت: باید در برابر دشمنان، با مقاومت و ایستادگی از اصل دین دفاع کرد.
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام یدالله غلامی، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت ایام محرم در ساری برگزار شد، گفت: در تاریخ، هیچ قیامی به جاودانگی قیام امام حسین(ع) نبود، گفت: نقل تاریخ به تنهایی پیام قیام امام حسین(ع) را به نسل آینده منتقل نمی کند بلکه فلسفه قیام است که بصیرت می بخشد و مسلمانان را آگاه می کند.

وی با تأکید بر این که باید الهی، عقلانی و عاطفی بودن قیام کربلا مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد، افزود: عاشورا سند حقانیت اسلام و اهل بیت(ع) است و نباید به راحتی از کنار درس ها و عبرت های آن گذر کرد.

حجت الاسلام غلامی با بیان این که کربلا سندی است که امام حسین(ع) و یاران باوفای او نوشتند، خاطرنشان کرد: امضای سند حقانیت کربلا از سوی دو شخصیت این نهضت یعنی حضرت رقیه(س) و حضرت علی اصغر(ع) صورت گرفت.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به این که نهضت عاشورا دو چهره دارد که یک چهره آن جنگ و جنایت و ظلمانی است، تصریح کرد: نورانیت عاشورا با توجه به گذشت هزار و 400 سال از آن واقعه هر روز بیشتر می شود و هر گاه هر دستی خواست به سمت عاشورا و ارزش های عاشورایی دراز شود قطع شد.

استاد حوزه علمیه با بیان این که درخشش کربلا و نورانیت حادثه عاشورا و قهرمانان آن امام حسین(ع) و یاران باوفایش هستند، ادامه داد: نورانیت و درخشش قیام کربلا به جوانمردی ها، دینداری و طرفداری از این دین، ایثار، ولایت مداری و بصیرت است.

وی با اشاره به این که عاشورا ثابت کرد که نمی توان با هر کسی کار عاشورایی کرد و با هر فکر و جریانی نمی شود کار کرد، افزود: یکی از اسرار و رموز ماندگاری قیام کربلا یاران امام حسین(ع) بودند.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان این که چهره کربلا آن چنان درخشان است که هیچ کس نمی تواند با آن مقابله کند، تصریح کرد: کربلا تجلی دینداری و دین خواهی امام حسین(ع) و یاران وفاداراش است.

حجت الاسلام غلامی با اشاره به این که امام حسین(ع) در راه دین قیام کرد، افزود: درس بزرگ کربلا جان دادن در راه دین است، یعنی هر زمان که دین به خطر افتاد هر جان عزیزی باید فدای ماندگاری دین شود.

وی با بیان این که عاشورا ثابت کرد که صلح با کسانی که برای از بین بردن همه مقدسات دینی تلاش می کنند هیچ معنی ندارد و کار عبثی است، تصریح کرد: باید در برابر دشمنان دین با مقاومت و ایستادگی از اصل دین دفاع کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که برخی از افرادی که در رکاب رسول الله بودند در حادثه عاشورا در جناح باطل حضور داشتند، بیان کرد: انسان بعد از اینکه بر سر دو راهی حق و باطل قرار می گیرد مشخص می شود در کدام جبهه قرار دارد، البته افرادی که در مقابل ظلم سکوت می کنند، خود نیز ظالم هستند و خیانت کرده اند.

حجت الاسلام غلامی با بیان این که قیام امام حسین(ع) سبب احیای ارزش های ناب دینی و جلوگیری از به حاشیه رفتن دین از سوی ظالمان آن زمان شد، خاطرنشان کرد: رفع جهالت و ضلالت مردم، خیزش عمومی، حرکت و اقدام تنها برای خدا از مهم ترین آثار اجتماعی قیام سالار شهیدان بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که عاشورا با ولایت پذیری و توجه به ارزش ها معنا می یابد، گفت: جامعه امروز نیازمند بهره گیری از ارزش های عاشورایی است.

وی با بیان این که حماسه حسینی پس از هزار و 400 سال امروز پرشورتر از هر زمان دیگری در جامعه اسلامی پویا و زنده است، خاطرنشان کرد: شور و شعور حسینی به حتم دشمنان اسلام را در رسیدن به توطئه های شوم ناکام خواهد گذاشت.

حجت الاسلام غلامی به تلاش دشمنان برای ترویج خرافه و بدعت در عزاداری های ماه محرم اشاره کرد و گفت: اصل آیین عزاداری امام حسین(ع) باید با تلاش مبلغان دینی از تحریف  و بدعت های نوبنیاد مصون باقی بماند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نبود بصیرت حقیقی مهم ترین مشکل مردم کوفه در دوران امام حسین(ع) بود، ادامه داد: کوفیان چون مبانی معرفتی آن امام همام را درک نکرده بودند مرتکب آن اشتباه تاریخی شدند.

وی عزاداری ماه محرم را یک سرمایه بزرگ برای جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: امت اسلامی به ویژه شیعیان باید تلاش کنند تا از نفوذ افکار انحرافی دشمنان در این سرمایه بزرگ دینی جلوگیری شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با تأکید بر این که درک حقیقت نهضت حسینی نیازمند نگاهی عمیق به این رویداد و واقعه عظیم تاریخی است، تصریح کرد: نگاه ظاهری به نهضت حسینی نمی تواند تعالی بخش باشد./950/202ب2

ارسال نظرات