۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۴۵۵۸۹۱
حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد:

نباید به تبلیغ سنتی گذشته بسنده کنیم

حجت الاسلام نظری منفرد با بیان اینکه ما نباید به تبلیغ سنتی بسنده کنیم، گفت: آنها بسیار خوب است ولی تبلیغ صورت به صورت در شرایط امروزی کافی نیست و باید از ابزارهای به روز در بحث تبلیغ استفاده شود.
حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد

حجت الاسلام و المسلمین علی نظری منفرد، استاد حوزه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای شورای عالی حوزه، بیان کرد: ایشان عنایتی راجع به حوزه دارند و سفری که به قم داشتند روی این مساله تاکید داشتند؛ بنابراین ما باید حوزه را مدیریت کنیم و با شرایط زمان و وضعیت روز باید پیش برویم.

وی با بیان اینکه دروسی که در حوزه تدریس می شود باید دروسی به روز و متناسب با شرایط جدید باشد، اظهار داشت: کتاب‌های پیشین مثل کتاب لمعه مرحوم شهید (ره) و همین طور مکاسب و رسائل شیخ(ره) کتاب‌های بسیار خوبی است انسان را  ورزیده و ملا می‌کند اما همین طور که از سابق مشخص بوده است بعضی از مباحث همین کتاب‌ها خوانده نمی‌شد.

استاد حوزه اضافه کرد: دلیل انسداد در رسائل خوانده نمی‌شد یا بعضی از قسمت‌های مکاسب خوانده نمی‌شود رساله‌هایی که مرحوم شیخ در آخر مکاسب دارد مثل رساله تقیه و چیزهای دیگر خوانده نمی‌شود و این مساله نیاز به یک پالایشی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد اظهار داشت: حرف‌های بزرگان به جای خود مسائلی که آنها مطرح کردند بسیار خوب و ارزشمند است منتهی اگر پالایشی شود که وقت استادان بیشتر صرف مسائل مهم شود یعنی به آن مسائلی بپردازند که آموزششان لازم و محوری است.

وی با بیان اینکه  گروهی که می‌خواهند این کار را تقبل می‌کنند باید افراد ورزیده ای باشند تا بتوانند به بهترین شکل این کار را انجام دهند، ابراز داشت: این که در حوزه فکرها را روی هم بگذارند جا نیافتاد و باید چیزی که متناسب با امروز حوزه باشد، هم رعایت وقت طلاب و هم باعث ورزیده شدن آنان شود به رشته تحریر درآید که فرمایشات رهبر معظم هم در این راستا بوده است.

استاد حوزه در خصوص اشاره رهبر معظم انقلاب به تربیت مبلغ در ساحت‌های نوشتاری و فضای مجازی و اینکه عملکرد حوزه در این جریان چگونه بود، گفت: در این زمینه کمی دیر مشغول شدیم و دنیا در این زمینه از ما خیلی جلوتر است و در فضای مجازی این را باید بپذیریم.

حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد اظهار داشت: باید این را دانست که ماهی را هر موقع که از آب بگیرید تازه است؛ بنابراین ما هم باید شروع کنیم، در این زمینه کمبود مبلغ داریم در حالی که دشمن در عرصه های مختلف تبلیغات را آغاز کرده است.

استاد حوزه ابراز کرد: ما نباید به تبلیغ سنتی گذشته بسنده کنیم، آنها بسیار خوب است ولی تبلیغ صورت به صورت در شرایط امروزی کافی نیست و ما باید از ابزارهای به روز استفاده کنیم.

 وی با بیان اینکه دشمن از طریق فضای مجازی مثل تلگرام، سایت‌ها و شکل‌های دیگر مشغول تبلیغات است و هجمه را شروع کرده است، افزود: ما هم باید هجمه را شروع کنیم یعنی اگر کوتاه بیاییم و زود مبارزه را شروع نکنیم آنها جوان‌های ما را به ویژه افکار آنها را تصاحب می‌کنند که امیدواریم یک حرکتی در حوزه با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب ایجاد شود./875/ت302/ی

ارسال نظرات