۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۴۵۵۶۶۵
آیت الله ری‌شهری:

بروز اختلافات در جامعه اسلامی بسیار خطرناک است

آیت الله ری‌شهری با بیان اینکه بروز اختلافات در جامعه اسلامی بسیار خطرناک است، گفت: امام سجاد(ع) افراد را از ورود به اختلافات منع و انسانهای متقی را به خاموش کردن آتش اختلافات ترقیب و توصیه می‌کردند.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد محمدی ری‌شهری، عضو مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در کلاس درس خارج فقه که در حوزه علمیه همین آستان برگزار شد، با اشاره به این فراز از دعای مکارم الاخلاق « وَ إِطْفَاءِ النَّائِرَةِ وَ ضَمِّ أَهْلِ الْفُرْقَةِ وَ إِصْلاَحِ ذَاتِ الْبَيْنِ» اظهار داشت: امام سجاد(ع) با توجه به شرایط زمانی حساس، مباحث مختلفی اعم از فردی، اجتماعی، سیاسی و غیره را در غالب دعا مطرح می‌کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه امام سجاد(ع) در این فراز از دعای مکارم الاخلاق به مباحث بسیار مهم اجتماعی پرداخته است، بیان داشت: بسیاری از مشکلات جوامع بشری اعم از فردی، اجتماعی، سیاسی، نظامی و ... همه و همه ریشه در عدم رعایت و انجام این رهنمودها دارد.

آیت الله ری‌شهری بیان داشت: امام سجاد(ع) در این فراز از دعای نورانی مکارم الاخلاق از خداوند درخواست می‌کند که بارالهی به من توفیق ده تا خودم را به زیورهای مردم صالح و با تقوا زینت دهم؛ یکی از آن زیورها «إِطْفَاءِ النَّائِرَةِ» است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی در ادامه با اشاره به «إِطْفَاءِ النَّائِرَةِ وَ ضَمِّ أَهْلِ الْفُرْقَةِ وَ إِصْلاَحِ ذَاتِ الْبَيْنِ » گفت: امام می‌فرماید: خدایا به من توفیق عطا کن تا آتش فتنه و اختلاف را خاموش سازم و اختلاف افرادی که با یکدیگر پیوند دارند اصلاح کنم؛ بروز اختلاف و دشمنی در جامعه اسلامی بسیار خطرناک است و نسبت به دیگر خطرها، خطرش بیشتر است.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: بروز این خطر به حدی است که امام سجاد(ع) افراد را از ورود به اختلافات منع و انسانهای متقی را به خاموش کردن آتش اختلافات ترقیب و توصیه می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: پیامبر(ص) فرمودند: رفع کدورت و دشمنی دو فرد فضیلتش بالاتر از نماز، روزه و صدقه است؛ در روایت دیگر آمده است که گاهی برخی افراد درصدد ایجاد اختلاف بین دو نفر هستند آنها دین را از بین می‌برند و سبب می‌شوند مردم دین گریز شوند./813/202/ب3

ارسال نظرات