۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۴۵۵۶۰۹

مشارکت ۲۳۰ هیات مذهبی شهرستان بوشهر در عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی

رییس شورای هیئات مذهبی شهرستان بوشهر از عزاداری عاشورای حسینی در ۲۳۰ هیات مذهبی این شهرستان خبر داد.
فاطمی

به گزارش خبرگزاری رسا در بوشهر، سیدناصر فاطمی امروز در جمع خبرنگاران گفت: مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش در تاسوعا و عاشورای حسینی در ۲۳۰ هیات مذهبی در مساجد، حسینیه ها و تکایا در شهرستان بوشهر برگزار شد.

رییس شورای هیئات مذهبی شهرستان بوشهر افزود: در روز تاسوعا و عاشورای حسینی ۲۳۰ هیأت مذهبی این شهرستان در سطح شهر و روستا مراسم عزاداری شهادت سرور و سالار شهیدان را برگزار کردند.

وی اظهار داشت: مردم مومن و شهید پرور شهرستان بوشهر از شب اول محرم به سوگواری و عزاداری پرداخته اند و تمام حسینیه ها، مساجد و هیات های مذهبی مملو از جمعیت عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) هستند.

فاطمی با بیان اینکه شهرستان بوشهر از روز نخست ماه محرم غرق در ماتم و عزا بود گفت: مردم این شهرستان در مراسم قرائت قرآن کریم، عزاداری، سینه زنی، نوحه خوانی، تعزیه خوانی، سنج و دمام و سخنرانی در مساجد، تکایا و حسینیه های شهر و روستا این شهر حضوری پر رنگ داشتند و به عزاداری و سینه زنی پرداختند.

رییس شورای هیئات مذهبی شهرستان بوشهر با تاکید بر ضرورت برگزاری باشکوه آئین های عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی ابراز کرد: انقلاب اسلامی ملت ایران نشأت گرفته از قیام عاشورای امام حسین (ع) است.

وی در خاتمه سخنان خود از هیئات مذهبی، مردم ولایتمدار، ستاد نمازجمعه، سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری بندر بوشهر، فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان بوشهر، فرماندهی پلیس راهور استان، پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی استان، سازمان اتوبوسرانی بوشهر و حومه سازمان آتش نشانی و سایر عوامل دست اندرکار برگزاری این مراسم تقدیر کرد./101/833/ب1

ارسال نظرات