۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۴۵۵۵۹۴
آیت الله نوری همدانی:

جهاد امروز ما جهاد در عرصه فرهنگی است/ لزوم کسب آمادگی های همه جانبه برای مقابله با نقشه های دشمن

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که جهادگران و رزمندگان در دوران دفاع مقدس نقش پررنگی در پیروزی داشتند، گفت: جهاد تمام نشده و امروز نیز ادامه دارد و دشمن امروز در عرصه فرهنگ و از مسیر فضای مجازی می خواهد به کشور ضربه بزند بنابراین جهاد امروز کشور ما جهاد در عرصه فضای مجازی است.
 حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمعی از بازنشستگان و رزمندگان سپاه، ارتش و نیروهای انتظامی کشور پیش از ظهر امروز با حضور در بیت حضرت آیت الله نوری همدانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کردند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در این دیدار با بیان این که در اسلام دو مسأله ارزش زیادی دارد اظهار داشت: این دو مورد علم و جهاد است؛ امام راحل در صحیفه نور بیان می کند خداوند هرپیامبری را که فرستاد در یک دست او کتاب هدایت داد تا مرم گمراه نشوند و در دست دیگر او آلات جهاد قرار داد همانند حضرت ابراهیم(ع) که در یک دست او صحف و در دست دیگر او تبر برای شکستن بت ها بود و یا حضرت محمد(ص) که در یک دست او قرآن و در دست دیگرش شمشیر برای جهاد قرار داشت.

وی ادامه داد: نخستین حدیث در باب جهاد کتاب شریف وسائل الشیعه از پیامبر(ص) است که فرمود: «تمام خیر و خوبی ها در شمشیر قرار دارد و هنگامی که تمام انسان ها از اول خلقت در روز قیامت جمع می شوند فرشته ها به جهاد گران مرحبا می گویند و هر ملتی که جهاد را ترک کنند به ذلت و پریشانی و بی دینی دچار می شود».

استاد برجسته درس خارج با بیان این که عظمت اسلام در گرو جهاد است، ابراز داشت: تصاویر شهدا، خانواده شهدا و وصیت نامه هایشان برای ما پیام دارند و این که ما در هر نقطه ای قدم می گذاریم شهدا مدفون هستند برای ما پیام دارد که باید گوش شنوا داشته باشیم و بشنویم که شهدا به ما می گویند در اسلام برای کسب عزت راهی جز جهاد وجود ندارد.

وی افزود: شما مدت زیادی در جبهه ها درس جهاد را خوانده اید ولی باید بدانید رسالت شما تمام نشده است و اصلا دو گروه طلبه ها و جهاد گران بازنشستگی ندارند چون باید راه هدایت ادامه پیدا کند، به همین خاطر است که می گوییم لازم است فرهنگ جهاد همواره ادامه داشته باشد همچنانکه رهبری معظم فرمودند: «فکر و فرهنگ انقلاب باید زنده بماند».

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر لزوم توجه بیشتر به فضای مجازی، جهاد در این عرصه را امری حیاتی دانست و عنوان کرد: جهاد دیروز شما در فکه و شلمچه و دهلاویه بود و شما در آن میادین پررنگ بودید ولی امروز برنامه های دشمن نقش ها و رنگ های مختلفی دارد که مهم ترین برنامه های دشمن برای از بین بردن فرهنگ اسلام در فضای مجازی شکل می گیرد.

وی با بیان این که در عرصه فضای مجازی و در کل برای مقابله با دشمنان چهار نوع آمادگی لازم است، ابراز کرد: نخست آمادگی فکری و اطلاعی است به این صورت که نقشه های آنها را بدانیم و هوشیار و بیدار باشیم و بتوانیم در فضای مجازی پاسخ گو باشیم بنابراین در درجه نخست آمادگی فکری لازم است که در قرآن نیز تأکید شده است.

وی ادامه داد: دوم آمادگی تجهیزاتی است که باید روز به روز گسترده تر شود تا دشمن همواره از ما ترس و دلهره داشته باشند و سوم آمادگی تمرینی است که نسل هایی برای آینده تربیت شوند تا این جبهه همواره زنده و پویا بماند و در آخر آمادگی اقتصادی همه جانبه در این عرصه لازم و ضروری است./1330/پ202/ج

ارسال نظرات