۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۴۵۵۵۷۱
امام جمعه شهر ‌آبگرم:

رسالت مرکز مطالعات راهبردی حوزه شناسایی نیازها، استعدادها و جهت دهی آنها است

امام جمعه شهر آبگرم گفت: مرکز مطالعات راهبردی در حوزه علمیه وظیفه تهیه برنامه‌ای جامع و مورد پذیرش را به عهده دارد، در این برنامه‌ها باید انتظارات و مطالبات جامعه و آینده از حکومت و محدوده‌های پاسخگویی حوزه مورد توجه قرار گیرد، در واقع این مرکز باید در راستای شناسایی نیازها، استعدادها و جهت دهی آنها به برنامه ریزی بپردازد.
حجت الاسلام علی صالحی

حجت الاسلام علی صالحی، امام جمعه شهر آبگرم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، درباره لزوم تدوین طرح تحول و تشکیل مرکز مطالعات راهبردی در حوزه، گفت:‌ رهبر معظم انقلاب طی سالهای گذشته موضوع طرح تحول در حوزه‌های علمیه را بیان کرده، اما تاکنون فعالیتی در عمل شکل نگرفته است.

وی ادامه داد: با انجام تحول حوزه علمیه باید زمینه‌های گوناگون همچون قوه قضائیه، فعالیتهای فرهنگی و سبک زندگی نقش آفرینی کند، به بیداری اسلامی و مدیریت آن، پاسخگویی به مسائل اجتماعی و اخلاقی روز توجه داشته باشد، به رشد دانش برسد و دارای نقش جهانی باشد.

حجت الاسلام صالحی موانع داخلی و خارجی در حوزه را در عدم تحول آن دخیل دانست و عنوان کرد: تحول حوزه به دلیل گستردگی و عظمت آن کار ساده‌ای نیست و موانع داخلی و خارجی نیز در آن دخیل هستند، از جمله این موانع سنت گرایی برخی افراد در داخل حوزه  است.

وی در ادامه افزود: کامل و جامع نبودن مدیریت حوزه تاکنون نیز در این امر نقش داشته، که البته شاید پس از این به جامعیت برسد، در طرح تحول باید در نظر داشت که برنامه کلان آن به دست رهبر معظم انقلاب بیان شده است و اجرای آن به برنامه ریزی و تشکیل کمیته تحول در حوزه نیازمند است که آیت الله اعرافی، مدیر جدید حوزه فردی روشن فکر در این زمینه است.

امام جمعه شهر آبگرم با اشاره به اموری که می‌تواند در مرکز مطالعات راهبردی مورد بررسی قرار گیرد، ابراز داشت: مرکز مطالعات راهبردی در حوزه علمیه وظیفه تهیه برنامه‌ای جامع و مورد پذیرش را به عهده دارد، در این برنامه‌ها باید انتظارات و مطالبات جامعه و آینده از حکومت و محدوده‌های پاسخگویی حوزه مورد توجه قرار گیرد، در واقع این مرکز باید در راستای شناسایی نیازها، استعدادها و جهت دهی آنها به برنامه ریزی بپردازد.

وی در پایان درباره انجام وظیفه مادر و فرزندی حوزه در قبال نظام اسلامی، گفت: با اینکه در حال حاضر نیز به گونه‌ای نظام را حوزه اداره می‌کند، اما این نقش آفرینی به میزانی که مورد انتظار بوده، نیست./955/303/ب2

ارسال نظرات