۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۴۵۵۵۵۹
استاد حوزه علمیه:

اختلاس و دست درازی به بیت المال ازویژگیهای اشرار است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه قطع رحم باعث می‌شود اشرار بر انسان مسلط شوند، گفت: امروز اختلاس و دست درازی به بیت المال همان شرارت است زیرا پیامبر(ص) فرمودند: انسان اگر قطع رحم کند مالش در دست انسانهای سود جو قرار می‌گیرد.
کاردان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین کاردان، استاد حوزه علمیه و خطیب مشهور، روز شنبه در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به آثار و نتایج انجام و ترک صله رحم، اظهار داشت: عمر انسانهای مؤمن به سبب انجام اعمال نیکو از سوی خداوند افزایش می‌یابد.

وی افزود: رعایت طهارت مادی و معنوی، احترام به والدین، احترام به همسر و فرزندان، حسن نیت و زیارت امام حسین(ع) سبب افزایش عمر و رزق انسان می‌شود.

حجت الاسلام کاردان با بیان اینکه صله رحم عمر انسان را افزایش می‌دهد، بیان داشت: متأسفانه در عصر حاضر مردم نسبت به این امر مهم کم توجه و یا بی توجه شده‌اند، کمترین حد صله رحم آن است که انسان به محارم و نزدیکان خود آزار نرساند و دیگر اینکه احسان به نزدیکان و خویشاوندان سبب افزایش عمر انسان می‎شود.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: پیامبر(ص) به امت خود وصیت می‌کند و می‌فرماید: صله رحم را به جای آورید ولو اینکه برای انجام این امر یک سال در راه باشید دین جز این نیست؛ صله رحم در سیره ائمه معصومین(ع) از جایگاه مهمی برخوردار بود.

این خطیب مشهور با بیان اینکه صله رحم آثار فردی و اجتماعی فراوان دارد، بیان کرد: انجام صله رحم حساب روز جزا را آسان می‌کند و سبب افزایش عطوفت و مهربانی بین افراد می‌شود و رحمت خداوند متعال شامل انسان شده و از خشم او دور می‌شود.

وی افزود: قطع رحم سبب نزول عذاب الهی بوده و سبب می‌شود خیر و برکت از زندگی انسانها دور و دشمنیها افزایش یابد و این درحالی است که صله رحم فقر را از زندگی فردی و اجتماعی دور و سبب مستحکم شدن روابط در بین افراد می‌شود.

حجت الاسلام کاردان گفت: دید و بازدید سبب افزایش ابراز محبت بین افراد می‌شود، صله رحم خود امربه معروف و نهی از منکر است و خداوند افرادی را که این فریضه الهی را به جای آورند دوست می‌دارد.

وی افزود: امیرمؤمنان(ع) می‌فرماید: به خدا پناه می‌برم از گناهی که نابودی انسانها را در پی دارد و قطع رحم از آن گناهان است؛ قطع رحم سبب خواری و آبروریزی فرد قاطع می‌شود و رحمت الهی بر چنین قومی شامل نشده و عذاب الهی بر آنان نازل می‌شود.

این استاد حوزه علمیه با تأکید به اینکه اسلام به مصالحه و آشتی بین دوفرد که با یکدیگر قهر هستند سفارش می‌کند، تصریح کرد: خشنودی خداوند در این عمل است اگر انسان در این کار دروغ هم بگوید آن دورغ شایسته است زیرا آشتی بین دو فرد بسیار با ارزش و گرانسنگ است.

این خطیب مشهور در پایان با بیان اینکه قطع رحم سبب می‌شود اشرار بر انسان مسلط شوند، خاطرنشان کرد: یکی از آثار اجتماعی قطع رحم تسلط اشرار بر افراد است و دیگر اینکه ثروت انسان از بین می‌رود امروز اختلاس و دست درازی به بیت المال همان شرارت است زیرا پیامبر(ص) فرمودند: انسان اگر قطع رحم کند مالش در دست انسانهای سودجو قرار می‌گیرد./813/202/ب2

ارسال نظرات