۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۴۵۵۳۸۳
مدیر حوزه علمیه امام خمینی اراک:

عبودیت مهمترین رکن بندگی خداوند است

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک با بیان اینکه عبودیت مهمترین رکن بندگی خداوند است، گفت: امام صادق (ع) در مورد مقام امامت حضرت ابراهیم (ع) فرمود: خداوند اول حضرت ابراهیم(ع) را عبد خود و سپس نبی و رسول قرار داد، از این رو است که به اهمیت مقام عبودیت باید پی برده شود.
حجت الاسلام سید احمد میرمهدی، مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی،حجت الاسلام سید احمد میرمهدی، مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک و کارشناس مذهبی شب گذشته همزمان با دوازدهمین شب از ماه محرم در مسجد الزهرا(س) شهر اراک، با بیان اینکه عبودیت مهمترین رکن بندگی خداوند است، گفت: امام صادق(ع) در مورد مقام امامت حضرت ابراهیم(ع) فرمود: خداوند اول حضرت ابراهیم(ع) را عبد خود و سپس نبی و رسول قرار داد، از این رو است که به اهمیت مقام عبودیت باید پی برده شود.

وی افزود: صالحین خود را در برابر خداوند خادم می دانند و از پرودگار اطاعت می کنند و در واقع خداوند ولی کسی است که تسلیم امر خدا باشد، پس عبد باید به این مقام برسد یعنی ایمان بیاورد و بندگی کند تا خداوند ولی او شود و به همین دلایل نیز خدای عزوجل حضرت ابراهیم(ع) را ابتدا عبد خود قرار داد.

کارشناس مذهبی با اشاره به تفاوت بین نبی و رسول، اظهار داشت: نبی کسی است که فرشته را نمی بیند اما صدای او را می شنود و رسول کسی است که فرشته را می بیند؛ اما یک نکته مهم در این بین وجود دارد و آن این است که هیچکسی اجازه شنیدن وحی را جز پیغمبر ندارد و وحی اختصاصی است و تنها کسی که وحی را می شنید امیرمؤمنان(ع) بود.

حجت الاسلام میرمهدی ادامه داد: زمانی که برای حضرت ابراهیم(ع) بشارت فرزند پسردار شدنش را می آوردند آن هم در زمان پیری، وی به مقام رسولی رسید و بعد از این بود که بحث خلیل بودن حضرت ابراهیم(ع) مطرح شد، در آیات قرآن کریم به این موضوع(خلیل) اشاره شده است که چه چیزی بهتر و نکوتر از کسی که اسلام آورد و فقط برای خدا تسلیم امر خدا شد و در حال نیکوکاری است.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک با اشاره به اینکه خداوند در قرآن فرموده است «از هر امتی یک پیامبر برگزیدیم که بندگی خدا کند و از طاغوت اجتناب نماید»، گفت: طاغوت یعنی هر کسی غیر خدا و یعنی هر کسی که ظلم کند؛ پس هر حکومت و رسالتی باید براساس حکم الهی باشد که آن هنگام می شود دین خدا و دینی که استوار است و هر کسی که به آن دین عمل کند مسلمان واقعی است.

حجت الاسلام میرمهدی با بیان اینکه حضرت ابراهیم(ع) با سیر کردن تمام این مراحل به مقام امامت رسید و بعد از آن به مقام خلیل الله نائل آمد، خاطرنشان ساخت: خلیل یعنی دوست خدا، خلیل یعنی دوستی با صداقت و دارای گفتار و کردار صادق و بدون ریا و حضرت ابراهیم(ع) وقتی در آتش قرار گرفت دوستی خود را با خدا ثابت کرد.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک با تأکید بر اینکه وقتی انسان به جایی برسد که محرم اسرار باشد، خلیل است، ابراز کرد: بحث امامت بسیار حائز اهمیت است که باید در آن تأمل بیشتری صورت بگیرد، چرا که اگر بحث امامت در نزد ما سست شود آنگاه بحث ولایت فقیه هم کمرنگ خواهد شد.

حجت الاسلام میرمهدی افزود: دشمنان سعی دارند تا بحث امامت را در بین ما و در بین جوانان کمرنگ کنند و این وظیفه ما را دو چندان می کند تا نسبت به این خطر ایجاد شده جامعه را آگاه کنیم و جوانان را بیش از پیش با بحث امامت و اهمیت و جایگاه آن آشنا کنیم.

کارشناس مذهبی ادامه داد: گاهی در مداحی ها و ذکر مصیبت ها از کلماتی نا به جا برای امام حسین(ع) استفاده می شود که این کلمات در شأن، جایگاه و شخصیت امام حسین(ع) نیست؛ پس باید با دقت بیشتری در این موارد عمل شود تا دشمنان نتوانند به جایگاه خطیر امامت ضربه و خدشه ای وارد کنند./842/202/ب2

ارسال نظرات