۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۴۵۵۰۱۳
تولیت مدرسه علمیه امام حسین بابل:

مجالس عزاداری سیدالشهدا یک دستگاه بزرگ رسانه ای است

حجت الاسلام تقی پور با اشاره به اهمیت رسانه ای مجالس عزاداری سیدالشهدا(ع)، گفت: دستگاه رسانه ای بزرگ قیام کربلا برای ماندگاری فرهنگ عاشورا و رساندن پیام امام حسین(ع) برای تمام بشریت است.
حسین تقی پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسین تقی پور، تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) بابل، امشب در مسجد جامع بیل پی با بیان اینکه ماه محرم موجب حفظ اسلام شده است، گفت: ماه محرم همراه خود فرهنگ رسانه ای قوی برای فرهنگ دینی و تبلیغی مذهب تشیع است، زیرا با آغاز ماه محرم دستگاه بزرگ تبلیغی در سراسر جهان اسلام برای رساندن پیام سیدالشهدا(ع) راه می افتد.

وی افزود: قیام سیدالشهدا(ع) موجب حفظ تشیع و اسلام ناب در میان هجمه های وسیع رسانه ای و تبلیغی شد و راه و روش چگونگی ایستادن در مقابل استکبار و ظلم را نشان داد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به قیاس هجمه ها علیه مذاهب در طول تاریخ، اظهار داشت: هیچ مذهبی به اندازه شیعه اثنی عشری مورد انواع فشارها اعم از هجمه، تاخت و تاز، تحریم و اهانت قرار نگرفت. 

وی حفظ اسلام حقیقی را در مقابل اسلام اموی از دستاوردهای قیام حسینی دانست و تأکید کرد: قیام سیدالشهدا(ع) در کربلا موجب بیداری در جهان اسلام شد و خون شهدای کربلا حیاتی مجدد به اسلام بخشید.

حجت الاسلام تقی پور با اشاره به اینکه با آغاز محرم بازخوانی قیام عاشورا در سراسر جهان صورت می گیرد، تصریح کرد: تشیع با آغاز ماه محرم پویا و زنده می شود زیرا عاشورا منطق خاص خود را همراه با شور و احساس بیان می نماید.

وی افزود: تفکر شیعی به عنوان یک تفکر منطقی، استدلالی و عاطفی در سطح جهان مطرح است و این از دستاوردهای قیام کربلا است.

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) بابل با برشمردن عوامل حفظ فرهنگ عاشورا بعد از 1400 سال، گفت: مجالس روضه خوانی، منابر و سخنرانی، اشعار عاشورایی و شکل گیری شبکه بزرگ عزاداری ماه محرم در سراسر جهان موجب ماندگاری فرهنگ عاشورا شده است.

وی وقف اماکن مختلف را منتسب به سیدالشهدا(ع) را ناشی از عشق و دلدادگی در مسیر قیام حسینی دانست و خاطرنشان کرد: تکایا، حسینیه ها و سقاخانه ها یکی از نشانه های هویت شیعیان برای ارج نهاندن به قیام کربلا و دلدادگی در مسیر سیدالشهدا(ع) است.

حجت الاسلام تقی پور با اشاره به اهمیت رسانه ای قیام حسینی و ادامه این مسیر در طول تاریخ، تأکید کرد: بعد از شهادت سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش رسالت پیام رسانی بر دوش حضرت زین العابدین(ع) و زینب کبری(س) نهاده شد تا نگذارند آرمان حسینی در همان کربلا دفن شود.

وی افزود: وصیت سیدالشهدا(ع) به خواهر بزرگوارشان در حقیقت منصوب کردن ایشان به عنوان مسؤول تبلیغات قیام کربلا بود و امروز نیز باید این رسالت را وعاظ و مداحان با شناخت دقیق از اهداف امام حسین(ع) امتداد دهند.

استاد حوزه علمیه بابل با اشاره به ورود همایش بزرگ پیاده روی اربعین حسینی به دستگاه رسانه ای بزرگ حسینی، گفت: زیارت اربعین و همایش چند ده میلیونی عاشقان حسینی در حقیقت نشان از بیداری و جوشش جهان برای ادامه مسیر قیام کربلا است./1313/202/ب2

ارسال نظرات