۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۴۵۴۹۰۴
رییس جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان:

شرط همراهی امام زمان برائت از کفر و استکبار است

حجت الاسلام مهدوی با بیان این که شیطان تا لحظه آخر عمر انسان تلاش می کند تا از همراهی و معیت انسان با امام جلوگیری کند، گفت: قدم نخست معیت این است که نمی توان با دشمنان دین و امام زمان(ع) رفیق شد؛ با فرهنگ غربی که دشمن درجه یک دین است باید شدید برخورد کرد.
حجت الاسلام سعید مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام سعید مهدوی، رییس جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان دوشنبه شب در جمع عزادارن حسینی هیأت یاران موعود(عج) با بیان این که برخی افراد بی ادب بوده و دوست دارند که امام غلام آن ها باشد، گفت: ائمه طاهرین(ع) دستور می دهند که جلسه عزای امام حسین(ع) جدی گرفته شود چون می خواهند ما را به یاران خاص حضرت نشانی دهند تا شیعیان برای ظهور امام زمان(عج) تربیت شوند.

وی افزود: شیعه زمانی می سوزد که از ولایت تشریعی امام معصوم پیروی نکند، ولایت تشریعی یعنی دستوری که امام می دهد تا به وسیله آن زندگی انسان زیبا شود به عنوان مثال می فرمایند نباید دروغ گفته شود که اگر ما پیرو باشیم باید آن با بپذیریم.

رییس قرارگاه خاتم الاوصیای استان گیلان با بیان این که زمانی می توانیم یار خوبی برای امام زمان(عج) باشیم که ولایت تشریعی معصوم برای ما جدی باشد، اظهار داشت: این جدیت باید بیش از ولایت تکوینی باشد تا اگر روزی بنا بر خواست خدا قرار شد که معجزه ای صورت نگیرد باز هم نوکر باشیم.

وی ادامه داد: شیعه خدا باید تکلیف گرا بوده و از نتیجه محوری پرهیز کند، شیعه ناب اهل معیت و همراهی با امام خود است، انسان باید تا می تواند باید خود را با امامش هم سنخ و شبیه کند؛ شیعه در تمام شئونات باید از امام پیروی کند.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به آیه «مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ وَالَّذينَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم»، ابراز داشت: انسان در سبک زندگی و فکر باید خود را شبیه اهل بیت(ع) کند، کسانی شیعه خوب و گوش به فرمان می شوند که در ظاهر و باطن خود را شبیه امام کند.

وی عنوان کرد: ظاهر زندگی در نوع پوشش، تحصیل و دوستیابی ها است که به همراه باطن همانند تواضع، بخشش و مهربانی باید همانند زندگی رسول الله باشد، وقتی انسان در مجالس حسینی به حضرت ابراز ارادت و عشق می کند دیگر نباید فکر مادی گرایانه داشته باشد.

مسؤول سابق نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان گیلان خاطرنشان کرد: هر اندازه که شبیه نباشیم دور می شویم و اگر این دوری صورت گیرد دیگر معیت با اهل بیت(ع) معنا ندارد، برخی حتی در غار با رسول الله بودند اما با ایشان معیت نداشتند و بعد به خود حضرت ظلم کردند.

وی اضافه کرد: شیطان تا لحظه آخر عمر انسان تلاش می کند تا از همراهی و معیت انسان با امام جلوگیری کند، قدم نخست معیت این است که نمی توان با دشمنان دین و امام زمان(ع) رفیق شد؛ با فرهنگ غربی که دشمن درجه یک دین است باید شدید برخورد کرد نه این که تحصیل، تجارت و کارهای ما بر اساس فرهنگ غربی باشد.

حجت الاسلام مهدوی با بیان این عده ای در جهان تحت فرمان شیطان تمدن سازی شیطانی را پیگیری می کنند، گفت: ظاهر انسان هم نباید با کفار هماهنگ باشد یعنی خانمی که در مجالس حسینی شرکت می کند نباید ظاهرش شبیه دشمنان اهل بیت(ع) باشد؛ اگر انسان واقعا بخواهد جامعه دینی را دوست داشته باشد ابتدا با برائت از کفار داشته باشد./1323/202/ب2

ارسال نظرات