۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۴۵۴۶۸۲
رییس جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان:

شیعه اهل بیت باید تکلیف محور باشد

مسؤول قرارگاه خاتم الاوصیای استان گیلان با بیان این که سینه زنی در مجالس حسینی باید به نوکری برای امام زمان(عج) منجر شود، گفت: کربلا به این دلیل زیبا است که می تواند برای حجت آخرالزمان یار و نوکر قشنگ تربیت کند.
حجت الاسلام سعید مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام سعید مهدوی رییس جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان یکشنبه شب در جمع عزادارن حسینی هیأت یاران موعود(عج) با  بیان این که گر انسانیت و عدالت برای انسان مهم باشد باشد تا پای جان با امام خود بماند، گفت: عده ای هم امام را تا رسیدن به نتیجه ظاهری و منافع مادی همراهی می کنند.

وی افزود: این افراد دنبال نتیجه هستند و تکلیف را رها می کنند، اگر نوکری اهل دستمزد باشد و اگر دستمزذ آن را ندهند دیگر نوکری خوبی نیست اما اگر نوکر عاشق مولا باشد بدون دستمزد نوکری می کند و در کنار مولا و امام خود به رشد می رسد.

مسؤول قرارگاه خاتم الاوصیای استان گیلان با بیان این که سینه زنی در مجالس حسینی باید به نوکری برای امام زمان(عج) منجر شود، اظهار داشت: کربلا به این دلیل زیبا است که می تواند برای حجت آخرالزمان یار و نوکر قشنگ تربیت کند.

وی ادامه داد: نوکر خوب کسی است که تکلیف گرا باشد اما نوکر بی وفا نتیجه گرا است، هر اندازه که امام حسین(ع)را دوست داریم باید امام زنده خود را دوست داشته باشیم، نوکری عاقبت به خیر می شود که به تکلیف خود به خوبی عمل کند.

حجت الاسلام مهدوی با بیان این که اگر انسان غافل بوده و تکلیف گرا نباشد چه بسا در زمان ظهور امام زمان(عج) بی ادبی کند، ابراز داشت: نوکر خوب تکلیف محور بوده اما نوکری که تا نیمه راه بیاید به اقضائات نگاه کند نتیجه گرا است حال هرکس که می خواهد باشد؛ ممکن است یک آیت الله یا یک پیرمرد خوش سابقه باشد که نمی تواند به امام لبیک بگوید.

وی عنوان کرد: برای تبعیت و نوکری فقط باهوش بودن، با سواد بودن، صاحب عقبه اجتماعی بودن و مشهوریت به مذهبی بودن کافی نیست بلکه باید قلب انسان سرشار از عشق به امام و در پی انجام تکلیف باشد، اگر کسی اشک بریزد اما به تکلیف عمل کند و در بزنگاه ها عقب بماند فایده ای ندارد.

مسؤول سابق مهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های گیلان خاطرنشان کرد: امروز مظلومیت دین و انجام تکالیف الهی در جامعه احساس می شود اما اگر کسی عاشق دین و امام است باید این تمسخرها را تحمل کرده و به تکلیف خود عمل کند.

وی اضافه کرد: نوکر تکلیف محور با وفا بوده اما نوکری نتیجه گرا بی وفا می شود، گاهی افرادی آش نذری درست کرده و بانی هیأت ها می شوند اما مثلا خانمی به خاطر حضرت زهرا(ع) کشش ندارد که روسری خود را جلو بیاورد تا کار حرام انجام ندهد، شیعه نتیجه گرا همواره به دنبال مسائل فرعی است تا بدان وسیله به به قول خودش دل امام را شاد کند، زمانی انسان تکلیف گرا می شود که عشق او ناب باشد./202/1323/ب1

ارسال نظرات