۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۴۵۴۶۴۰

نماز جماعت ظهر عاشورا در تمام نقاط فارس اقامه می‌شود

مدیر ستاد اقامه نماز فارس گفت: با اقتدا به مولا و سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله(ع) در ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی نماز اول وقت و به جماعت ظهر به همت روحانیان در تمام نقاط فارس اقامه می‌شود.
نماز ظهر عاشورا

به گزارش خبرگزاری رسا از شیراز، سیدحسین ذوالانوار، مدیر ستاد اقامه نماز فارس امروز، ۱۸ مهر با تأكید بر اهمیت برگزاری نماز اول وقت در مساجد، حسینیه‌ها، تكایا و پاتوق‌های عزاداری حسینی گفت: با اقتدا به مولا و سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله(ع) در ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی نماز اول وقت و به جماعت ظهر به همت روحانیان در تمام نقاط فارس اقامه می‌شود.

وی تأكید كرد: باشكوه‌ترین نماز ظهر تاسوعا و عاشورا در استان فارس در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) كه خود حامی ولایت و امامت بود، برگزار خواهد شد.

ذوالانوار به هیئات عزاداری توصیه كرد تا وسایل موردنیاز برای برگزاری نماز اول وقت اعم از آب برای وضو، موكت، فرش و مهر همراه داشته باشند.

وی ادامه داد: كسانی كه  منازل آن‌ها نزدیك به حرم‌های مطهر و محل‌های عزاداری است، برای وضو گرفتن عزاداران و كسب فیض عظمای نماز اول وقت امكانات اولیه را فراهم و حتی‌المقدور آب برای وضو درب منازل مهیا كنند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان فارس همچنین از مؤذنین خوش صدا دعوت كرد تا در هنگام اذان ظهر روزهای مذكور در هر كجا كه هستند، بانك اذان را به صورت حلقومی سر دهند و با حضرت علی اكبر امام حسین(ع) هم‌نوا شوند، زیرا یكی از نمادهای دین مبین اسلام اذان و كلید ورود به نماز است و نهایتاً نماز نیز كلید ورود به بهشت و سبب تقرب به خداست.

حجت‌الاسلام علی سقاچی، قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس نیز در این باره گفت: اگر كسی عاشق امام حسین(ع) باشد، باید با عمل ثابت كند كه آنچه را امام دوست می‌داشت، او نیز دوست دارد زیرا آن حضرت فرمودند همانا من به نماز عشق می‌ورزم./101/919/ب1

ارسال نظرات