۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۴۵۴۲۶۳
یکی از علمای اهل تسنن لبنان:

مقاومت قهرمان از دل مجالس حسینی بیرون آمد

رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت با انتقاد شدید از انتقاد علیه برگزاری مراسم عزای حسینی، تأکید کرد که مخالفان موسم عاشورا هیچ نظریه جایگزینی ارائه نداده و به توطئه علیه امت می پردازند.
ماهر حمود، امام جماعت مسجد القدس صيدا

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از المنار، شیخ ماهر حمود رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمان در خطبه های نماز جمعه روز گذشته در مسجد قدس صیدای لبنان درباره برگزاری مراسم عزای اباعبدالله(ع) گفت: هر سال که موسم عاشورا فرامی رسد بحث و جدل درباره مشروعیت مراسم عزاداری ازسرگرفته می شود به گونه ای که گروهی به اتهام زنی زشت و ناپسند علیه عزاداری و شیوه های آن می پردازند و گروهی دیگر از این موسم و برنامه های آن دفاع می کنند.

وی افزود: این بحث و جدل هیچگاه متوقف نخواهد شد چرا که هر دو گروه بر اساس وابستگی مذهبی و فرهنگی، برای ادعای خود دلیل دارند و این سبب می شود دو گروه به صورت کاملا موازی به راه خود ادامه دهند.

این عالم لبنانی بر لزوم بررسی دقیق و مستند واقعیت عاشورا بر اساس مصالح و اهداف امت اسلامی تأکید کرد و اظهار داشت: بر اساس منطق اهل سنت و جماعت و همچنین دیدگاه وسیع اسلام باید همگان به این مراسم اذعان کرده و آن را گرامی بدارند و به عاملان این مراسم درود بفرستند. 

شیخ ماهر حمود ادامه داد: مقاومت قهرمان در لبنان از دل این مجالس به وجود آمد تا شایستگی خود را به اثبات برساند. آنان ثابت کردند که می توان مفهوم عاشورا را به عملکرد واقعی تبدیل ساخت و بر همین اساس است که نقش پیشگامی در مبارزه با دشمن صهیونیستی ایفا می کنند و جوانان مقاومت به هیچ وجه وارد بازی فتنه مذهبی نمی شوند.

جنایت های یزید فراتر از واقعه عاشورا است

وی با انتقاد از مخالفان برگزاری مراسم عاشورا گفت: تأکید بر این نکته که قاتلان امام حسین(ع) نماینده اهل تسنن نبوده و حتی در مکه مکرمه نیز از جنایت های یزید سخن گفته می شود، نشان می دهد که جنایت های او از دشمنی با اهل بیت(ع) و عاشورا فراتر رفته و برای تثبیت قدرتش به هر جنایتی دست می زده است. 

رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمان تأکید کرد که هدف یزید فقط دنیوی بوده و هیچ اهمیتی برای اسلام قائل نیست و مردود بودن ادعای مخالفان مراسم عاشورا زمانی بیشتر نمایان می شود که آنان هیچ نظریه ای جایگزین نظریه احیای عاشورا مطرح نمی کنند و تنها به توطئه علیه امت می پردازند.

وی در بخش پایانی سخنان خود از ادامه جنگ ال سعود علیه ملت یمن به شدت انتقاد کرد و از این کشور خواست به حمایت از تروریسم پایان دهد./980/ب902/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات