۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۴۵۴۲۲۱
آیت الله علما:

فلسفه بعثت و نزول کتاب آسمانی اجرای امر به معروف و نهی از منکر است

آیت الله علما با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، گفت: فلسفه بعثت و نزول کتاب آسمانی اجرای امر به معروف و نهی از منکر بوده و سبب حفظ خط الهی می شود.
آیت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه عصر امروز در سلسله جلسات اخلاقی خود که در مسجد حاج شهباز خان کرمانشاه برگزار شد ابراز داشت: امر به معروف و نهی از منکر اسلام را زنده نگه داشت و امروز به برکت قیام سیدالشهدا (ع) فریاد اسلام بر سر استکبار بلند است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه باید اسلام زنده و به روز باشد تصریح کرد: اسلامی همواره به روز و زنده است که صاحب تحدی باشد و استکبار را به مبارزه بطلبد و به جهانیان بفهماند که شریعتی بهتر و قانونمدار تر از اسلام ناب محمدی (ص) نیست.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه احکام اسلام با فطرت عجین است مطرح کرد: حقیقت فطرت در توحید نهفته است از این رو حضرت علی (ع) می فرماید اگر امر به معروف و نهی از منکر را در یک کفه ترازو و همه احکام اسلام را در کفه دیگر قرار دهند کفه امر به معروف سنگینتر است بنابراین باید از در جهت اجرای امر به معروف و نهی از منکر از سیره و روش انبیای الهی تبعیت کرد.

وی با استناد به آیات قرآن کریم اذعان داشت: امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به آیات قرآن نسبت به احکام دیگر می چربد از این رو سیدالشهدا(ع) در تمام موضع گیریها و شرکت در میدان جنگ دشمنانش را به به اسلام و امر به معروف و نهی از منکر فرا می خواند.

آیت الله علما بیان داشت: در زیارت وارث یکی از مهمترین اهداف سیدالشهدا (ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر بیان شده است بنابراین باید خط و خطوط سیدالشهدا (ع) را که در برابر ظالمان ایستادگی کرد را ادامه داد و حفظ کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اظهار داشت: رفتار و مسؤولیت پذیری حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب نشانه بارز امر به معروف و نهی از منکر است، امروز پاسداری از اصل انقلاب و اسلام و همچنین ولایت فقیه مصداق اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر است.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر به معنای بعثت است گفت: فلسفه بعثت و نزول کتاب آسمانی اجرای امر به معروف و نهی از منکر است، اجرای این سنت خط هدایت الهی را زنده نگه داشته است.

وی در ادامه افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر نبود انقلاب و اسلامی وجود نداشت و بنیانگذار انقلاب اسلامی نمی توانست در برابر طاغوتیان زمان به ظفر رسیده و موجبات اقتدار انقلاب را رقم بزند.

آیت الله علما در پایان تأکید کرد: امروز دنیای اسلام نگاهش به انقلاب اسلامی دوخته شده است از این رو باید احکام دین را به طور وسیعی در دنیا پیاده کنیم تا آثار و برکات آن در همه جا فراگیر شود./202/857/ب1

ارسال نظرات