۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۴۵۴۲۰۲
حجت الاسلام شکوری:

اسلام به استقلال و روی پای خود ایستادن سفارش می‌کند

امام جمعه خوی گفت: اسلام به استقلال و روی پای خود ایستادن سفارش اکید دارد و می خواهد پیروانش در هر دو جهان عزیز باشند.
امام جمعه خوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی در خطبه های نماز جمعه این هفته با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوی اظهار داشت: امیرمؤمنان(ع) می فرماید رعایت تقوای الهی را داشته باشید چون صبر و پایداری بر پرهیزکاری به مراتب آسانتر از تحمل عذاب الهی است.

وی با پرداختن به توصیه های 28 گانه امیرمؤمنان(ع) در نهج البلاغه گفت: فرمایش امیرمؤمنان(ع) که «به هنگام عمل کوتاهی نکنید و به هنگام درخواست و سوال اصرار نورزید»، اشاره به افراد سست عنصر و تنبلی است که مرد میدان عمل نیستند و مدام دستشان را بسوی این و آن دراز می کنند گویی از زندگی مستقل بیزارند و به زندگی وابسته دلخوشی دارند در حالی که اسلام به استقلال و روی پای خود ایستادن سفارش اکید دارد و میخواهد پیروانش در هر دو جهان عزیز باشند.

یاد دادن معارف دینی وظیفه اولیا به کودکان است
خطیب جمعه خوی با تبریک 17 مهر روز جهانی کودک اظهار داشت: انتخاب کردن نام نیکو برای فرزندان، واداشتن آنان به دانش آموزی، یاد دادن معارف دینی به آنان، آموزش دادن شنا و تیراندازی، حفظ احترام و شخصیت آنان، رعایت عدالت در میان فرزندان، وفا کردن به وعده های خود به فرزندان، رفتار کودکانه با آنان و پرهیز از تنبیه بدنی کودکان از دستورات دین مقدس اسلام در زمینه تعلیم و تربیت کودکان است.
 
رسالت های شیعه در برابر حماسه عاشورا
مسؤول مدارس علمیه خوی با تسلیت ایام حزن و اندوه اهل بیت(ع) و عاشورای حسینی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران با الهام از فرهنگ عاشورا در طول 37 سال پس از پیروزی زمینه های تحولات عظیم در دنیا را فراهم آورده است.

حجت الاسلام شکوری، بیان کرد: شکست خوردن فلسفه های مادی، سوسیالیستی و سرمایه داری، به وجود آمدن بیداری اسلامی در کشورهای منطقه و جهان، بوجود آمدن جریانهای انقلابی در کشورهای اسلامی، به سقوط کشیده شدن حکومتهای پادشاهی در کشورها، بوجود آمدن جنبش مردمی وال استریت در کشورهای غربی، الگو قرار گرفتن جمهوری اسلامی ایران در نوع مبارزات جهان و پیروزی حزب الله و حماس در برابر رژیم اشغالگر و صهیونیستی از تحولاتی است که با الگوگیری از انقلاب اسلامی صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: فهم عمیق ابعاد متعدد حماسه عاشورا و به فرهنگ جهانی تـبدیل آموزه های آن با استفاده از تمامی امکانات و ابزارهای در اختیار، حراست از حماسه عاشورا در برابر تحریـفات، خرافات و شـبهات به ویژه با توجه به نقش آفرینیهای استکبار، وهابیت و پیروان آنان در این زمینه، بالا بردن سطح کیفی سخنرانیها، روضه خوانیها، مداحی ها و عزاداریها همراه با برنامه ریزی و مدیریت کارآمد از جمله رسالت های شیعه در برابر حماسه عاشورا است.

قطع آب بر روی آل الله بنی امیه را رسوا کرد
خطیب جمعه خوی با اشاره به 7 محرم روز بستن آب فرات روی اهل بیت امام حسین(ع) اظهار داشت: یکی از ناجوانمردیها و رذالت های بنی امیه که در تاریخ ماندگار شده است قطع کردن آب فرات روی اردوگاه اباعبدالله الحسین(ع) بود مورخین و مقتل نویسان متن دستور عبید الله بن زیاد والی یزید در کوفه به عمر بن سعد فرمانده لشکریان خود در کربلا را ثبت کرده اند.

وی ادامه داد: از روز هفتم به بعد مشکل اصلی اردوگاه امام حسین(ع) مشکل آب و عطش اهل بیت(ع) و اصحاب آن بزرگوار بود و این اقدام جنایتکارانه لشکریان یزید بنی امیه را در هر دو جهان رسوا ساخت.

توصیه ها و مطالبات رهبری از نیروی انتظامی
استاد حوزه با اشاره به ملاقات فرماندهان نیروی انتظامی با ولی امر مسلمین اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این دیدار ضمن یادآوری این مطلب که نیروی انتظامی یکی از مهمترین ارکان امنیت کشور است، بر این مسأله که باید عزم، ایمان، انگیزه و روحـیه پرسنل نیروی انتظـامی تقـویـت شود، ضرورت توجه ویـژه به کلانتری ها به دلیل مواجه مستقیم انان با آحاد مردم، افزایش آمادگی ها و به روز رسانی توانایی های نیرو، شناخت و انجام کامل وظایف و تبیین دقیق فعالیت ها و خدمات برای مردم در رسانه ها تأکید کردند./202/936/ب1

ارسال نظرات