۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۴۵۴۰۶۷
کارشناس مسائل دینی:

قحطی و خشکسالی آثار لقمه حرام است

کارشناس مسائل دینی با اشاره این که قدر اهل بیت را در این دنیا بدانیم و از آن ها در زندگی ها ی خود الگوگیری کنیم، گفت: قحطی و خشکسالی در دنیا از آثار لقمه حرام است و پیامبر اکرم فرموده دنیایی که در آن قحطی بوده باید برای خوب زندگی کردن، لقمه حرام را از زندگی خود حذف کنند.
لقمه حرام مجموعه سیره عملی اهل بیت علیهم السلام

به گزارش خبرنگاری خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام علی حسینی کارشناس مسائل دینی در شب پنجم ماه محرم در حسینیه ثارالله کرمان، گفت: میکائیل نام یکی از فرشتگانی بوده که مسؤولیت تقسیم رزق و روزی در زمان بین الطلوعین را دارد.

وی افزود: افرادی که می خواهند در دنیا، از رحمت خدا استفاده کنند، سعی کنند که در زمان بین الطلوعین نخوابند زیرا خدا فرموده زمان تقسیم رزق و روزی در بین بندگانم در این زمان شکل می گیرد.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این که کسانی که در جامعه لقمه حرام را به خانواده خود می آورند، گوش به زنگ خدا در روز قیامت باشند، ابراز داشت: افرادی که لقمه حرام در زندگی آن ها داخل شده، باید در روز قیامت جواب گوی خدا باشند که ثروت و مالی که در دنیا داشتی، را از چه راهی به دست آورده و چه طوری کسب کرده ای.

وی بیان داشت: انسان ها باید عمر خود را در دنیا به صورت بیهوده، خرج نکنند بلکه باید عمر خود را در راه رسیدن به بندگی خدا، صرف کنند تا در روز قیامت بتوانند به سوال ها جواب دهند که عمر خود را در چه راهی صرف کرده ای و در این زمان چه کارهای را برای خدا انجام داده اید.

حجت الاسلام حسینی با توجه به این که استفاده صحیح از عمر را در اولویت کار خود قرار دهیم، بیان داشت: بهترین عمر انسان، دوران جوانی بوده، که انسان اگر توانست در این دوره عمر خود، استفاده صحیح کند و وقت خود را بیهوده صرف نکند، می تواند از باقی مانده عمر خود خوب استفاده کند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: ثروت جمع کردن در دنیا یکی دیگر از سوال های خدا در روز قیامت بوده که انسان در زندگی خود، پول را چه طور به دست آورده است.

کارشناس مسائل دینی با اشاره  این که قدر اهل بیت را در این دنیا بدانیم و از آن ها در زندگی ها خود الگوگیری کنیم، ادامه داد: قحطی و خشکسالی در دنیا از آثار لقمه حرام قرار داده شده است که پیامبر اکرم فرموده دنیایی که در آن قحطی بوده باید برای خوب زندگی کردن، لقمه ی حرام را از زندگی خود حذف کنند.

وی ابراز داشت: خداوند از کم فروشان در دنیا، خشمگین است و کسانی که در کارهای خود، کار را در شغل های خود خوب انجام نمی دهند، دچار مصداق آیه ویل للمطففین می شوند.

حجت الاسلام حسینی با بیان این که با خوردن لقمه حرام، اعمال انسان قبول نمی شود، اظهار داشت: عمل کردن دین خدا به خواندن نماز و روزه نیست بلکه انسان باید در کنار عبادت هایی همچون نماز، به مباحث حلال و حرام هم اهمیت دهد.

وی در پایان با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم، گفت: افرادی که در دنیا به مباحث حلال و حرام توجهی نمی کنند، جایگاه آن ها در جهنم است./202/9707/ب1

ارسال نظرات