۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۴۵۳۹۲۴
مدیر مدرسه علمیه ملاوردیخان قزوین:

عزاداری برای سیدالشهدا برقراری رابطه با امام معصوم است

مدیر مدرسه ملاوردیخان قزوین با اشاره به اهداف عزاداری برای اهل بیت(ع)، گفت: با توجه به روایت معصومین(ع) شیعه از نظر خلقت هم سنخ امام خویش است و به همین علت شادی و غم آنان بر مسلمانان نیز تأثیرگذار است، در حقیقت با عزاداری رابطه خود را با معصومین(ع) نزدیک و مرتبط می‌سازیم.
ترویج فرهنگ عاشورا سبب زنده نگه‌داشتن ارزش‌های انقلاب می‌شود

حجت الاسلام محمدعلی عبدالهی،‌ مدیر مدرسه علمیه ملاوردیخان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با تشریح هدف عزاداری برای اهل بیت(ع)، گفت: نخست باید هدف از عزاداریها مشخص شود، باتوجه به روایت معصومین(ع) شیعه از نظر خلقت هم سنخ امام خویش است و به همین علت شادی و غم آنان بر مسلمانان نیز تأثیرگذار است، در حقیقت با عزاداری رابطه خود را با معصومین(ع) نزدیک و مرتبط می‌سازیم.

وی در ادامه افزود: در حقیقت عزاداری برای امام حسین(ع) تجلیل از امام است، بنابراین باید در آن مواردی گفته شود که در شأن ایشان و ارزشمند باشد، در غیر این صورت در واقع به صورت دشمنی جلوه‌گر می‌شود.

حجت الاسلام عبدالهی سپس به نوع عزاداری صحیح اشاره کرد و ابراز داشت: لازم است هیأتهای عزاداری به توصیه عقل در برگزاری مراسم به تاریخ عزاداری امام حسین(ع) توجه داشته باشند، برای نمونه امام سجاد(ع) و سایر ائمه(ع) هنگام عزاداری از طبل استفاده نمی‌کردند، هیأتها در زمان حاضر نیز اگر مدعی عزاداری برای سیدالشهدا(ع) هستند باید از خاندان ایشان در این کار الگو بگیرند.

وی تحریفات دشمن در عزاداریها را با هدف تزلزل در اعتقادات دانست و یادآور شد: گاهی تزریقات و تحریفاتی از طرف دشمن برای هیأتهای عزاداری صورت می‌گیرد، هدف آنان از این کار زشت و بی ارزش نشان دادن علاقه به امام حسین(ع) و تخریب اعتقادات مردم است، بنابراین باید برای احترام به شهدای کربلا مراقب این تحریفات در مراسمها باشیم.

مدیر مدرسه علمیه ملاوردیخان در پایان با بیان پیام عاشورا، گفت: هدف حرکت سیدالشهدا(ع) امر به معروف و نهی از منکر و نجات دین بود، ما نیز باید در عزاداریها این نکته را یادآور شویم که امام خود  را برای نجات دین به خطر انداخت، بنابراین ما نیز باید به این امر توجه  داشته باشیم و با رفتار خود سبب به خطر افتادن دین نشویم./955/303/ب2

ارسال نظرات