۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۴۵۳۹۰۵
مدیر مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین:

عملکرد صحیح در زمینه تبلیغ دین، جامعه را به تعالی و رشد می رساند

مدیر مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین با اشاره به نقش موثر و مطلوب طلاب در ارتقای سطح دینی و فرهنگی جامعه، گفت: اگر در زمینه تبلیغ دین درست و به نحو احسن وارد شویم و خانواده‌ها را با وظایف و نحوه زندگی کردن آشنا کنیم، یک جامعه سالم و به دور از آلودگی خواهیم داشت.
محمد علی عبدالهی

به گزارش خبرنگار خبرگزری رسا در قزوین، حجت الاسلام محمدعلی عبدالهی، مدیر مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین صبح امروز در کارگاه آموزشی تبلیغ موفق در ماه محرم که در حسینیه شهید همت مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین برگزار شد با اشاره به رسالت خطیر حوزه‌های علمیه، گفت: رسالت حوزه و روحانیت، ادامه رسالت انبیای الهی است که در پرتو انوار الهی پیامبران و امامان در حال حرکت هستند.

وی در ادمه افزود: روحانیان باید همانند شمع فروزان، راه سعادت و خوشبختی را به انسان‌ها نشان دهند، در حقیقت مسؤولیت مهم و بنیادین حوزه‌های علمیه در شرایط کنونی، ارائه چهره‌ای جذاب و زیبا از دین و مقابله با جریانات انحرافی است.

فعالیت‌ در ترویج کلام انبیا نتیجه بخش خواهد بود

مدیر مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) می‌فرمایند اگر مردم کلام ما را بشنوند و شیرینی آن را درک کنند، به سوی ما حرکت می‌کنند و این گفته حضرت گویای این مطلب است که تلاش‌ها و فعالیت‌ها در حوزه‌های دینی و ترویج کلام انبیاء، نتیجه بخش خواهد بود.

وی با بیان اینکه این روحانیان و طلبه‌های حوزه علمیه هستند که پیام‌های انبیا، ائمه اطهار و اولیاء‌الله را به مردم منتقل می‌کنند تصریح کرد: توسعه حوزه های علمیه برای تربیت روحانیان امری ضروری و لازم است.

حجت الاسلام عبدالهی در ادامه ابراز کرد: باید مردم از رسالت‌های دینی و الهی انبیا و ائمه اطهار‌(ع)، پیام عاشورا و پیام غدیر آگاهی یابند و برای آگاهی بخشی جامعه در این زمینه، روحانیان و طلاب نقش بسیار مهمی باید ایفا کنند.

اگر در زمینه تبلیغ دین درست عمل کنیم یک جامعه سالم خواهیم داشت

مدیر مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین با اشاره به نقش مؤثر و مطلوب طلاب در ارتقای سطح دینی و فرهنگی جامعه، خاطرنشان کرد: اگر در زمینه تبلیغ دین درست و به نحو احسن وارد شویم و خانواده‌ها را با وظایف و نحوه زندگی کردن آشنا کنیم، یک جامعه سالم و به دور از آلودگی خواهیم داشت.

وی با اشاره به نقش مهم طلاب در خنثی سازی شبیخون فرهنگی دشمنان، اظهار کرد: دشمنان اسلام برای نابودی ارزش‌ها تلاش می‌کنند و باید طلاب و روحانیان با توجه به نیازهای جامعه، آموزش‌های لازم را ببینند و  به قشر جوان ارائه دهند و در نهادینه سازی فرهنگ اسلامی مؤثر باشند.

مدیر مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین با اشاره به نقش اثرگذار حوزه علمیه قم در تربیت علمای دینی، خاطرنشان کرد: این که امام صادق(ع) می‌فرمایند علوم اهل بیت(ع) از قم به همه جای عالم توسعه می‌یابد، بیان کننده اهمیت این مرکز دینی است.

نسل امروز باید با ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب آشنا شوند

حجت الاسلام عبدالهی با بیان اینکه نسل امروز باید با ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب آشنا شوند، تصریح کرد: تداوم انقلاب و آرمان‌های آن در گرو زنده نگه داشتن اندیشه انقلاب در نسل‌های آینده است که انتقال این اندیشه‌ها به نسل جوان وظیفه روحانیان را در انجام رسالت خودشان سنگین‌تر می‌کند.

مدیر مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین، بصیرت افزایی در حوزه‌های علمیه را بسیار با اهمیت دانست و ابراز کرد: بحث بصیرت افزایی مورد تأکید مقام معظم رهبری است و باید بیش از پیش به این امر مهم در حوزه‌ها پرداخته شود.

وی در پایان گفت: به برکت نظام اسلامی و فعالیت‌های روحانیان و علمای دینی، دانشجویان خارجی برای شناخت و علاقه‌ای که به دین اسلام دارند، به دانشگاه‌ها و مراکز دینی از جمله حوزه‌های علمیه مراجعه می‌کنند و این مهم بسیار ارزشمند است./873/202/ب2

ارسال نظرات