۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۸
کد خبر: ۴۵۳۸۶۹
استاد حوزه علمیه:

حادثه کربلا منبع ارزشمندی برای آموزش اخلاق و الگوگیری در زمینه خودسازی است

استاد حوزه علمیه تهران حادثه کربلا را منبع ارزشمندی برای آموزش اخلاق و الگوگیری در زمینه خودسازی دانست و گفت: حادثه کربلا و سخنانی که از امام حسین(ع) و خانواده بزرگوار آن حضرت باقی مانده است منبع ارزشمندی برای آموزش اخلاق و الگوگیری در زمینه خودسازی، سلوک اجتماعی، تربیت دینی و کرامت انسانی است.
ترویج فرهنگ عاشورا سبب زنده نگه‌داشتن ارزش‌های انقلاب می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام سید مصطفی حسینی، استاد حوزه علمیه تهران چهارشنبه شب در مسجد زینبیه با اشاره به حماسه ماندگار عاشورا، گفت: روز عاشورا روز تلاش و فداکاری، روز ایثار و از خودگذشتگی، روزه زنده شدن اسلام و پیروزی حق بر باطل و مغلوب شدن دشمنان اهل بیت(ع) بود.

وی در ادامه با تأکید مؤمنان به حرکت در جهت تداوم مسیر قرآن و عترت و استمرار بخشیدن به نهضت امام حسین(ع)، افزود: بندگان مؤمن خداوند باید در تداوم و استمرار حرکت امام حسین(ع) درس رشادت، ایستادگی، فداکاری، ایثار و آزادی خواهی را از امام و یاران وفادار آن حضرت بیاموزند تا با استفاده از آن الگو در نهضت حیات بخش حضرت مهدی(عج) افتخارآفرین باشند.

این کارشناس دینی در ادامه حادثه کربلا را منبع ارزشمندی برای آموزش اخلاق و الگوگیری در زمینه خودسازی دانست و ابراز کرد: حادثه کربلا و سخنانی که از امام حسین(ع) و خانواده بزرگوار آن حضرت باقی مانده است منبع ارزشمندی برای آموزش اخلاق و الگوگیری در زمینه خودسازی، سلوک اجتماعی، تربیت دینی و کرامت انسانی است.

استاد حوزه علمیه تهران با اشاره به فرمایش معروف امام حسین(ع) پیرامون برتر بودن مرگ باعزت از حیات ذلیلانه، تصریح کرد: در فراز و نشیب زندگی گاهی صحنه‌هایی پیش می‌آید که انسان‌ها به خاطر رسیدن و دنیا یا حفظ منافع خود و یا تأمین نیازها و خواسته‌های دنیوی خود هر گونه حقارت و اسارت را می‌پذیرند اما آزادگان کسانی هستند که بهای آزادگی را می‌پردازند و تن به ذلت نمی‌دهند.

نهضت عاشورا جلوه‌ای از آزادگی امام حسین(ع) و خاندان شهید او بود

وی با بیان اینکه نهضت عاشورا جلوه‌ای از آزادگی امام حسین(ع) و خاندان شهید او بود، اظهار کرد: اگر آزادگی امام نبود امام تن به بیعت می‌داد و کشته نمی‌شد وقتی می‌خواستند به زور از آن حضرت به نفع یزید بیعت بگیرند منطق آن حضرت این بود که نه دست ذلت به آنها می‌دهم و نه مانند بردگان تسلیم حکومت آنان می‌شوم.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه یاران امام هم با الگوگیری از آن حضرت مصداق دیگری از این آزادگی بودند، خاطرنشان کرد: مصداق بارزی از حریت و آزادگی حربن یزید ریاحی بود که موجب شد به خاطر دنیا و ریاست آن خود را جهنمی نکند و بهشت را در سایه شهادت به دست آورد.

انسان‌های آزاده مرگ را بر زندگی ذلیلانه ترجیح می‌دهند

حجت الاسلام حسینی در ادامه افزود: کسانی که در راه استقلال و رهایی از ظلم و ستم جنایتکاران و سرکشان الگوی عملی آنها شهدای کربلا است باید بدانند که انسان‌های آزاده در لحظات حساس و دشوار مرگ را بر زندگی ذلیلانه ترجیح می‌دهند و به سعادت ابدی خواهند رسید.

وی در پایان گفت: در انقلاب کربلا امام و یارانش دست از زندگی شستند تا دین خداوند زنده بماند کشته و اسیر شدند تا حق زنده بماند و جامعه از بند اسارت نجات پیدا کند خصلت و صفت عاشورایی را کسی دارد که حاضر باشد به خاطر خدا در راه دیگری فداکاری و ایثارگری کند./873/202/ب2

ارسال نظرات