۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۴۵۳۸۰۰
مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خبر داد؛

کتاب نقش تاریخی مردم مازندران در بازسازی عتبات عالیات به زودی رونمایی می شود

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران با اشاره به تدوین کتاب نقش تاریخی مردم مازندران در بازسازی عتبات عالیات، گفت: با تلاش جمعی از محققان، مجموعه از اسناد تاریخی در خصوص نقش مردم مازندران در بازسازی عتبات عالیات در قالب یک کتاب نفیس به زودی رونمایی می شود.
عتبات عالیات مازندران عتبات عالیات مازندران عتبات عالیات مازندران عتبات عالیات مازندران عتبات عالیات مازندران عتبات عالیات مازندران عتبات عالیات مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، محمدحسن اصغری، مسؤول بازسازی عتبات عالیات مازندران امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی راهیان کربلای استان در مجتمع فرهنگی فاطمه الزهرا(س) بابل با اعلام خبر رتبه نخست مازندران در بازسازی عتبات عالیات در سطح کشور، گفت: مردم مازندران در سال گذشته بیش از سه میلیارد و سیصد و سی میلیون تومان برای بازسازی عتبات عالیات کمک کرده اند که با توجه به پیشینه تاریخی مازندران که به دیار علویان مشهور است این موضوع ریشه در عمق باورهای عمیق مردم این استان به ساحت اهل بیت(ع) دارد.

وی افزود: بازسازی عتبات عالیات با راه اندازی تشکیلاتی تحت عنوان ستاد بازسازی عتبات عالیات از سال 1383 آغاز شد و استان مازندران در سه سال متوالی از سال 1392 تاکنون رتبه نخست کشور را در این حوزه به دست آورده است.

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران با اشاره به تدوین کتاب نقش تاریخی مردم مازندران در بازسازی عتبات عالیات، اظهار داشت: با تلاش جمعی از محققان، مجموعه از اسناد تاریخی در خصوص نقش مردم مازندران در بازسازی عتبات عالیات جمع آوری گردید و مراحل پایانی این کتاب در حال تکمیل است که تا دو ماه دیگر رونمایی خواهد شد.

وی افزود: براساس اسناد تاریخی گردآوری شده، شهر نجف اشرف از سوی حاکم مازندران در دوران زیدیه بنا شد و پس از آن اولین موکب در این شهر توسط مردم طبرستان برای پذیرایی از زوار اهل بیت(ع) احداث شد.

اصغری با بیان همکاری فعال تعداد زیادی از محبان اهل بیت(ع) با ستاد بازسازی عتبات عالیات، خاطرنشان کرد: بیش از 1000 داوطلب از سراسر استان مازندران با ستاد عتبات عالیات در امر جمع آوری نذورات مردم استان و نیز در بازسازی حرمهای مطهر اهل بیت(ع) همکاری دارند.

وی با اشاره به طرح افزایش ارتفاع و بازسازی گنبد امام حسین(ع)، تصریح کرد: طرح افزایش ارتفاع گنبد امام حسین(ع) به میزان 7 متر در حال انجام است که از این بین مردم مازندران 900 خشت طلای گنبد سیدالشهداء(ع) را تأمین کردند.

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران به رونمایی فاز اول صحن حضرت فاطمه(س) در جوار مرقد مطهر امیرمؤمنان(ع) اشاره کرد و گفت: 2600 متر مربع از فاز نخست صحن حضرت زهرا(س) از سوی مردم مازندران انجام شده است.

وی با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی بر لزوم توجه به ابعاد مختلف آن تأکید کرد و اظهار داشت: عظمت اجتماع بزرگ حسینی در ایام اربعین بالاتر از حد تصور است و حضور هر ساله بیش از بیست میلیون نفر در این همایش بزرگ یک رویداد بی نظیر در قرن معاصر محسوب می شود.

اصغری با اشاره به محور بودن مردم عراق در این رویداد مهم، افزود: هر کمکی برای بهتر برگزاری کردن مراسم اربعین حسینی باید حفظ هویت عراقی این مراسم معنوی باشد.

وی با اشاره به تعهد استان مازندران برای اسکان 30 هزار نفر از زائران در ایام اربعین، تصریح کرد: بیست هزار نفر از زائران مازندرانی اربعین امسال در شهر کربلا و 10 هزار نفر در شهر کوت توسط ستاد اربعین حسینی استان مازندران اسکان می یابند.

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران با اشاره به طرح ریزی منظم و تمهیدات ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا مازندران، خاطرنشان کرد: ستاد اربعین حسینی راهیان کربلای مازندران با حضور افراد شاخص فرهنگی و باسابقه اجرایی قوی تشکیل شده است که برنامه ریزی مناسبی را برای مراسم اربعین امسال در حوزه اسکان، پذیرایی و برنامه های فرهنگی تدارک دیده است./1313/202/ب2

ارسال نظرات