۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۴۵۳۵۶۸
مسؤول سازمان بسیج طلاب سپاه صاحب‌ الامر استان قزوین:

علت اصلی فلسفه قیام امام حسین احیای امر به معروف و نهی از منکر است

مسؤول سازمان بسیج طلاب سپاه صاحب‌ الامر (عج) استان قزوین با اشاره به اهمیت این نکته که علت اصلی فلسفه قیام امام حسین(ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: علت اصلی فلسفه قیام امام حسین(ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر، اجرای احکام الهی و اقامه نماز در جامعه است.
حجت الاسلام ابوالفضل مصطفایی

حجت ‌الاسلام ابوالفضل مصطفایی مسؤول سازمان بسیج طلاب سپاه صاحب‌ الامر (عج) استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین،  با اشاره به بی‌تفاوتی بسیاری از مردم و مسؤولان به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر در ماه محرم، گفت: برای احیا و ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید فرهنگ‌سازی شود و تنها گفتار لسانی کافی نیست.

 

ماه محرم فرصتی مناسب برای ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است

حجت الاسلام مصطفایی با اشاره به اهمیت تلاش مجریان برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ابراز کرد: ماه محرم فرصتی مناسب برای ترویج، سوق دادن و اجرای عملی فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و در میان مردم و مسؤولین است.

این استاد حوزوی با اشاره به عظمت امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: علی‌رغم کراهت داشتن لباس مشکی در ماه محرم به دلیل عظمت سید‌الشهدا همه معابر استان باید سیاهپوش ‌شود.

 

علت اصلی فلسفه قیام امام حسین(ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر است

وی با اشاره به آیات قرآن کریم و فرازهایی از جامعه کبیره در خصوص فلسفه قیام امام حسین(ع) اظهار کرد: علت اصلی فلسفه قیام امام حسین(ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر، اجرای احکام الهی و اقامه نماز در جامعه است.

 

علم، کتل، چنگ و شیپور ما را از مسیر اصلی قیام امام حسین(ع) دور می‌کنند

مسؤول سازمان بسیج طلاب سپاه صاحب‌ الامر (عج) استان قزوین ضمن تأکید بر حرکت در مسیر اصلی قیام امام حسین(ع) بیان کرد: علم، کتل، چنگ و شیپور ما را از مسیر اصلی عزاداریهایمان دور می‌کنند و مسؤولین باید به این موضوع رسیدگی کنند.

وی در پایان با اشاره به حرام بودن قمه‌زنی از سوی مراجع تقلید، گفت: قمه‌زنی سبب می‌شود چهره منفوری از شیعیان در اذهان عمومی باقی بماند و باید در این حوزه امر به معروف و نهی از منکر بیشتری صورت گیرد./853/302/ب3

ارسال نظرات