۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۴۵۳۳۲۴
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه:

دشمن به دنبال عزاداری خالی از محتوا، حقیقت و استکبارستیزی است

حجت الاسلام شعبانی با بیان اینکه دشمن به دنبال تهی کردن عقاید دینی شیعیان است، گفت: امروز تمام تلاش دشمن این است که مسلمانان عزاداری داشته باشند، ولی عزاداری که از محتوا، حقیقت و شعارهای استکبار ستیزی خالی باشد.
حجت الاسلام احمد شعبانی

حجت الاسلام احمد شعبانی، مدیر کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، در گفت‌‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، ابراز داشت: بعد از قضیه شهادت ابی عبدالله(ع)، عزاداری ایشان برای ما یک مکتب شد، امروزه در همایش‌های بزرگی که در هر نقطه ای از دنیا بخواهد برگزار شود با هر بحث مهمی هم که داشته باشد باید هزینه های فراوان و تبلیغات گسترده برای دعوت مردم کرد ولی کمتر جای را می‌توان پیدا کرد که در همایشی بتوانند چند هزار نفر را در آن جمع کرد.

وی ادامه داد: با شروع ماه محرم با یک لبیک یا حسین(ع) همایشی بیش از چند ده میلیون نفره در سر تا سر عالم برگزار می‌شود، این حکایت از جایگاه اعتقادی مردم و باور مردم نسبت به امام حسین(ع) و اهداف بلند آن حضرت دارد که در شعارهای آن حضرت تجلی داشته است که برای یاران شهید شده در راهش و برای بشریت امروز الگو شدند.

حجت الاسلام شعبانی با اشاره به اینکه از این فرصت و همایش جهانی بیش از چند ده میلیون نفره باید استفاده شود، اظهار داشت: ای فرصت خوبی است که اهداف امام حسین(ع) به مردم معرفی شوند.

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه افزود: نکته بسیار مهمی که مبلغان، روحانیان و مداحان اهل بیت(ع) باید به آن توجه کنند طبق فرمایش امام صادق(ع) که فرمودند با عملتان دعوت کنید نه تنها با گفتارتان و از آن طرف هم باز حضرت فرمودند که شما زینت، مایه افتخار و سربلندی ما باشید زمانی که مردم شما را ببینند به یاد ما بیافتند.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) جهت ترویج اخلاق انسانی مبعوث شدند، اظهار داشت: امام حسین(ع) هم برای حفظ همین اخلاق و محورهای دینی بشارت داشتند؛ بنابراین لازم است مبلغان و مداحان اهل بیت(ع) در این فضای مناسب از شعارهایی که وهن دین محسوب می‌شود، استفاده نکنند.

حجت الاسلام شعبانی با بیان اینکه از وسایل مشروع در اهداف مشروع می‌توان استفاده کرد، گفت: هدف مشروعی مثل نهضت اباعبدالله الحسین(ع) وسیله مشروع برای ترویج می‌خواهد، امروز دشمن با تمام تلاش به این نتیجه رسیده که علت بقای شیعه و مسلمانان باور شهادت، باور امام حسین(ع) و اعتقاد به امام عصر(عج) است.

مدیر کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: دشمن در صدد است که بتواند این باور را از ما بگیرد، دشمن بسیار با هوش است و دارای ابزارهای قوی است به طوری که رژیم غاصب اسرائیل بحث شیعه شناسی دایر می‌کند و در این زمینه دانشجو پرورش می‌دهند تا بتوانند داشته های شیعه را شناسایی کنند و آن‌ها را از شیعیان بگیرند.

حجت الاسلام شعبانی با بیان اینکه دشمن به دنبال تهی کردن عقاید دینی ما است، گفت: امروز تمام تلاش دشمن این است که ما عزاداری داشته باشیم، ولی عزاداری که از محتوا، حقیقت و شعارهای استکبار ستیزی خالی باشد.

وی با اشاره به اینکه مداحان می‌توانند برای اجرای از دیوان صائب استفاده کنند،‌ گفت:‌ دیوان صائب غزل‌های بسیار خوب و مفیدی دارد که در دل‌ها اثر می‌گذارد، با بهره گیری از هنر در تشریح حادثه کربلا، بیان ‌موعظه و معارف در قالب هنر می‌تواند الگوهای خوبی برای بازگو کردن فرهنگ عاشورا برای مردم باشد./875/ت302/ی

ارسال نظرات