۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۲
کد خبر: ۴۵۳۱۵۵

فراخوان پنجمین سوگواره عاشورایی عکس و پوستر هیأت

دبیر جامعه ایمانی مشعر گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در پنجمین سوگواره عاشورایی عکس و پوستر هیات تا 8 آذرماه مهلت دارند آثار خود را به دبیرخانه سوگواره ارسال کنند.
عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رحیم آب‌فروش جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر بعدازظهر یکشنبه در نشست خبری پنجمین سوگواره عاشورایی عکس و پوستر هیأت که در بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا(ص) برگزار شد با اشاره به اینکه هنرمندان از اول محرم تا ایام رحلت رسول اکرم (ص) برای ارائه آثار فرصت دارند، اظهار داشت: تمامی شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه سوگواره ارسال کنند، پس از آن مراسم اختتامیه، داوری آثار و انتشار کتاب از میان آثار برگزیده صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد:‌ امسال برخلاف سال گذشته در این است که عنوان هیات در تارک این سوگواره نقش بسته است، در این دوره سعی کردیم در قسمت پوستر و عکس گوشه‌هایی از هیأت را حفظ کنیم، همچنین چگونگی انتخاب افراد برتر، اهدای جوایز و داوری نیز با نگاه هیات انجام ‌می شود، در ضمن اگر به دنبال هنر انقلاب باشیم یکی از موارد آن بروی در و دیوار و فضای هیات‌های مذهبی و حسینیه‌ها است که پوسترهایی روی آن نقش بسته است.

آب‌فروش با بیان اینکه بخش اصلی فراخوان شامل پوسترهای اطلاع‌رسانی هیات است، خاطرنشان کرد: از دیگر بخش‌های فرخوان می‌توان به پوسترهای محرم، پوسترهای هفتگی هیات و پوسترهای سایر مجالس هیات اشاره کرد، در ضمن در بخش جنبی هم طراحی جایگاه و فضاسازی هیات و پوسترهای عاشورایی تعریف شده است، بخش ویژه امسال هم طراحی پرچم و کتیبه است.

دبیر جامعه ایمانی مشعر با اشاره به نام تیم داوری اسامی آنها را به ترتیب زیر نام برد: داوران بخش پوستر مسعود نجابتی، محمدحسین نیرومند، سیدمسعود شجاعی طباطبایی، جلیل رسولی، و سیدمهدی حسینی هستند، بخش عکس سیدعباس میرهاشمی، جاسم غضبان‌پور، محمدمهدی رحیمیان، کمال‌الدین شاهرخ و حسن قائدی می‌باشند، در بخش جنبی، عکس‌های قدیمی و هیات کودک تعریف شده و بخش ویژه پیاده‌روی اربعین است.

وی افزود: باید از کانون هنر شیعی، موسسه هنری رسانه‌ای اوج، شبکه افق و خانه طراحان انقلاب اسلامی برای زحماتی که کشیده‌اند تشکر کنم، از آنجایی که سوگواره یک بخش مردمی است سعی کردیم در کنار چاپ کتاب یک مجموعه نمایشگاهی نیز تببین کنیم و در تمام نقاط کشور از جمله مصلی‌ها و مساجد جامع به نمایش گذاشته شود.

آب‎‌فروش با بیان اینکه فردا و همزمان با آغاز فراخوان، نگارخانه اشراق قم میزبان نمایشگاه آثار دوره قبل خواهد بود، تصریح کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در این سوگوار تا 8 آذرماه مهلت دارند آثار خود را با شرایطی که در سایت گفته شده است مراجعه کنند و  به دبیرخانه ارسال کنند.

وی در پایان گفت: عدد 1542 که در آدرس سایت دیده می‌شود اشاره به 15 خرداد سال 42 دارد، دقیقا این کار به خاطر جمله تاریخی امام راحل است که فرمودند "یاران من در گهواره هستند"./202/816/ب1

ارسال نظرات