۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۴۵۲۵۷۰
رئیس سابق سازمان بسیج طلاب خراسان شمالی:

نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس رزمی و تبلیغی بود

حجت الاسلام زارعی با بیان اینکه قشر روحانیت بیشترین شهید را نسبت به جمعیشان داده‌اند، گفت: اکثر روحانیانی که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند، برای ایفای دو نقش تبلیغی و رزمندگی پای در جبهه‌ها می‌گذاشتند.
نقش روحانیت در جنگ

حجت الاسلام علی زارعی، رئیس سابق سازمان بسیج طلاب خراسان شمالی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه نقش روحانیت در هشت سال دفاع مقدس نقش ایده آلی بود که می‌توانست روحیه نظامیان را از دو منظر جسمی و معنوی تقویت کند، ابراز داشت:  روحانیان در دو قشر در جنگ شرکت می‌کردند، بعضی از آنها رزمنده بودند که لباس می‌پوشیدند و مثل بقیه رزمندگان در جنگ شرکت می‌کردند بعضی از اینها هم به عنوان مبلغ می‌رفتند و آنجا تبلیغ می‌کردند و تبلیغاتشان هم در مسائل اعتقادی و معنوی بود که برای رزمنده‌ها خیلی مفید و ارزشمند بود.

 وی ادامه داد: نقشی که طلاب در جبهه‌ها ایفا می‌کردند نقش‌های کلیدی بود، بعضی از اینها فرمانده گردان و تیپ بودند، روحانی فرمانده لشگر هم در زمان جنگ داشتیم که لباس روحانیت به تن می‌کرد و در جبهه وظیفه یک فرمانده لشگر را بر عهده می‌گرفت.

حجت الاسلام زارعی با بیان اینکه قشر روحانیت بیشترین شهید را نسبت به جمعیشان داده‌اند، گفت: اکثر روحانیانی که در جبهه بودند برای ایفای دو نقش پای در جبهه‌ها می‌گذاشتند، نخست نقش تبلیغی و نقش دیگر رزمندگی را در جبهه‌ها داشتند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار در رسیدن به جامعه مترقی و آرمان گرا می‌تواند خیلی دخیل و موثر باشد، اظهار داشت:  الگوی ما ایثارگران هستند و در درجه علو الگویمان سالار شهدا امام حسین(ع) و یاران با وفایش هستند.

رئیس سابق سازمان بسیج طلاب خراسان شمالی تصریح کرد: ایثارگران می‌توانند در مسائل زندگی، اجتماعی و کاریمان الگو باشند و ما می‌توانیم  از زنگی و راه آنها الگو برداری کنیم.

 حجت الاسلام زارعی افزود: کسی که ایثارگر است و برای خدا همه دارایی خود را داده است، قطعاً این شخص می‌تواند الگوی خوبی در زندگی باشد، چون این شخص در جامعه زندگی خوبی داشت.

حجت الاسلام زارعی در پایان گفت: آن کسی که ایثارگر است از جانش گذشته الآن هم دارد در جامعه به گونه ای حرکت می‌کند که رضایت خدا را کسب کند، در کارش کوتاهی نمی‌کند و خدایی نکرده مرتکب دزدی و حرام‌خواری نمی‌شود./875/ت302/ی

ارسال نظرات