۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۴۵۲۲۵۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان:

مداحان از منابع اصیل و متقن استفاده کنند

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به ضرورت پرهیز از خرافه گویی در مجالس عزاداری، استفاده مداحان از منابع اصیل و متقن را خواستار شد.
حجت الاسلام بلک ، رييس سازمان تبليغات اسلامي خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام محمدحسین بلک، مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان، در دوره آموزشی اصول و فنون مداحی که پیش از ظهر امروز، در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد، با تبریک و تهنیت دهه آخر ذی الحجه و مناسبت های آن از جمله خاتم بخشی امیرمؤمنان(ع) و واقعه مباهله گفت: رسول خدا(ص) در مسجد مباهله که همان مسجد الاجابه است سه دعا برای امت اسلام کرد که یکی از آنها عدم نابودی امت اسلام با قحطی است و از این حیث شاهدیم که همه ثروت های طبیعی و خدادادی در سرزمین های اسلامی وجود دارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه دومین دعای پذیرفته شده رسول خدا(ص) برای امت اسلام، عدم طعمه قرارگرفتن آن برای درندگان است، افزود: سومین دعای قبول نشده جلوگیری از عدم اختلاف در امت اسلام است؛ چرا که اختلاف و وحدت در دست خودمان است وخود امت اسلام باید وحدت اسلامی را حفظ کند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه مباهله، اصلی قرآنی و تا به امروز حاضر به مباهله درباره ارزش های مذهب تشیع هستیم، خاطرنشان کرد: پیامبراکرم(ص) به هنگام خروج از منزل برای مباهله آمین گفتن اهل بیت(ع) پس از دعای خود را خواستار شد و این امر حکایت از آن دارد که در کنار دعای رسول خدا(ص)، «آمین» اهل بیت(ع) وجود دارد.

حجت الاسلام بلک با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این دوره آموزشی ایجاد انسجام در برنامه‌های حوزه دین و تلاش برای ساماندهی مسائل مذهبی مردم است، ابراز داشت: مداحان به هنگام حضور در مجالس حضور با توجه به اینکه جامعه ما در حال حاضر مبتلا به گرفتاری ‌های بزرگ و جدیدی در حوزه مسائل فکری هستیم اگر خود را از تعلقات جدا سازند، امکان هدایت بیشتر مردم وجود دارد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مداحان و مبلغان در برابر فرصت داده شده به آنها مسؤول هستند، خاطرنشان کرد: هم اکنون دشمنان افکار و اعتقادات جوانان را درگیر شبهات و سؤالات فراوانی کرده‌اند که اگر پاسخ این شبهات و سؤالات را بدهیم زمینه تقویت اعتقادات جوانان را فراهم ساخته ایم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان به ضرورت پرهیز از خرافه‌گویی در مجالس عزاداری اشاره و عنوان کرد: بدون اطمینان از درستی مطلب آن را برای مردم نقل نکنیم و تنها از منابع معتبر و اصیل استفاده کنیم.

این مقام مسؤول در پایان ابراز داشت: مداحان به محتوای اشعار توجه کنند و در مجالس خود فرصتی برای بیان آیات قرآن و معنای آنها قرار دهند تا به معلومات دینی و قرآنی مردم افزوده شود و هدف خود را به جای گریاندن مردم بیان مطالب درست قرار دهند./9456/202/ب3

ارسال نظرات