۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۴۵۲۱۴۶
آيت الله نمازي:

منشأ منكرات، سوء تربيت در خانواده است

نماينده ولي فقيه در كاشان با بیان اينكه اگر مي خواهيم جامعه اصلاح شود، خانواده بايد اصلاح شود، گفت: منشأ منكرات، سوء تربيت در خانواده است و بايد روي خانواده ها سرمايه گذاري شود.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي، سه شنبه شب در جلسه ستاد امر به معروف و نهي از منكر شهرستان كاشان با اشاره به فرارسيدن ماه محرم و نامگذاري هفته نخست اين ماه با عنوان هفته امر به معروف و نهي از منكر، گفت: اميرمومنان(ع) در نهج البلاغه در رابطه با ويژگيهاي پيامبراكرم(ص) مي فرمايد، هركجا مسأله دين مطرح است اهل سازش و كوتاه آمدن نيست.

وي با تأكيد بر اينكه فقط حجاب منكر نيست و منكرات زيادي از جمله گناهان كبيره در جامعه وجود دارد، اظهار داشت: در جامعه توحيدي نبايد هيچ منكري وجود داشته باشد و فضاي جامعه توحيدي و اسلامي بايد فضاي پاك و آرام و به دور از هرگونه گناه و آلودگي باشد.

آيت الله نمازي، همچنين با اشاره به اين كه خداوند انسان را آفريده و راه را به او نشان داده است اما كاري را به انسان تحميل نكرده است، افزود: خداوند انسان را مختار و آزاد آفريده است و اگر مشيّت خداوند بود همه انسان ها ايمان مي‌ آوردند در صورتي كه خداوند مي‌خواهد انسان ها آزاد باشند و با اراده خود ايمان بياورند.

نماینده مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: انسان به دليل اينكه داراي اراده است و براي خودش تصميم مي‌گيرد بايد به سلاح معرفت مسلح باشد تا بتواند گناهان را ترك كند.

نماينده ولي فقيه در كاشان يادآور شد: انسان بايد با مسلح شدن به سلاح معرفت به نقطه اي برسدكه به غير از خدا چيزي نبيند و هر آنچه را مي بيند، وجود خدا را در آن ببيند.

آيت الله نمازي با تأكيد بر برخورد با معلول در بحث حجاب و منكرات، گفت: منشأ منكرات، سوء تربيت در خانواده است، بايد روي خانواده ها سرمايه گذاري شود چرا كه جامعه يك امر واقعي نيست و جامعه به خودي خود يك امر خارجي ندارد.

وي با اشاره به اينكه اگر مي خواهيد جامعه اصلاح شود، خانواده بايد اصلاح شود، اذعان داشت: اگر چنانچه معضل و مشكلي در خانواده وجود داشته، همه خانواده را تحت الشعاع خود قرار خواهد داد.

نماينده ولي فقيه در كاشان، به لزوم سرمايه گذاري فرهنگ حجاب و عفاف از دوره دبستان، دبيرستان و دانشگاه، تأكيدكرد و ابراز داشت: براي دانش آموزان دبستاني و دبيرستاني و دانشجويان دانشگاه ها بايد معاني حجاب و عفاف و آثار و دستاوردها و بركات آن بيان شود.

آيت الله نمازي ادامه داد: باور داشتن مسأله عفاف و حجاب بايد يك امر قلبي باشد و دختر و زن به اين باور رسيده باشند كه حجاب و عفاف مانند نفس كشيدن است.

به گفته وي، براي تبيين فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه بايد براي خانواده‌ها، مهدهاي كودك و مقاطع تحصيلي دبستان، دبيرستان و دانشگاه ها سرمايه گذاري كرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اينكه ما وظيفه هدايت مردم را بر عهده داريم، گفت: نظام و حكومت نيز وظيفه تربيت و آگاهي و ارتقاي سطح آگاهي جامعه را برعهده دارد./202/1307/ب1

ارسال نظرات