۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۴۵۲۰۰۷
رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور:

مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن از برنامه‌های مهم بسیج طلاب است

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور با بیان اینکه خنثی کردن و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن از برنامه‌های مهم بسیج به شمار می‌رود، گفت: طلاب با آموزشهای لازم طی زمان معین برای مقابله با هجمه دشمن آماده می شوند.
عکس سازمان بسیج طلاب

حجت الاسلام والمسلمین محمود محمدی شاهرودی، رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهداف برگزاری نخستین دوره آموزشی تخصصی مربیان طلاب بسیجی خواهر که به منظور نقش آفرینی در شبکه تربیتی بسیج در مجتمع فرهنگی ولایت قم در حال برگزاری است، گفت: جایگاه و تاثیرگذاری برنامه‌های بسیج طلاب و روحانیون در جامعه بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: کل برنامه‌هایی که ما در بسیج طلاب و روحانیون در عرصه‌های مختلف اعم از اردوهای جهادی، ورزشی، دوره‌های آموزشی صالحین و کل مجموعه‌های برنامه‌های سازمان در راستای چهار نقطه محوری تنظیم شده است.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور با توجه به خروجی این گونه برنامه‌ها، بیان داشت: خروجی این برنامه‌ها در راستای تقویت اسلام و ارزشهای اسلامی و انقلابی برگزار می‌شود و دیگر اینکه برنامه‌های سازمان بسیج طلاب در زمینه ترویج و تثبیت روحیه انقلابی در بین طلاب و روحانیون معزز در نظر گرفته می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی اضافه کرد: برای نمونه زمانی که یک طلبه‌ فن روایتگری را  آموزش می‌بیند و به مناطق عملیاتی اعزام می‌شود در اصل این مهم ابتدا سبب افزایش و تقویت روحیه مجاهدت و انقلابی‌گری خود فرد و سپس بر مستمعان تاثیر می‌گذارد.

وی با تاکید بر تقویت گفتمان استقلال نظام جمهوری اسلامی ایران در قشر طلاب بسیجی، گفت: متاسفانه امروز برخی افراد استقلال را امری بی معنی و نامفهوم می‌دانند و مستقل بودن را انکار می‌کنند در حالی که امام راحل فرمودند: شما از اصل تغییر نه شرقی و نه غربی حمایت و حفاظت کنید؛ لذا هدف این دو نهاد مقدس از برگزاری این برنامه تقویت کننده روحیه استقلال طلبی که با استقامت و ایستادگی در برابر نظام سلطه محقق می‌شود بوده است.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور اظهار داشت: از دیگر اهداف این دوره‌های آموزشی تقویت و حفظ عقاید و باورهای دینی جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی با اشاره به برخی از برنامه‌های این دوره آموزشی تصریح کرد: در این دوره به آموزش فضای مجازی و رسانه توجه ویژه شده است چرا که امروز دشمن از همین بستر در حال و ضربه زدن به ارزشها و باورهای اعتقادی افراد جامعه بر آمده است.

وی افزود: از دیگر اهداف این دوره آموزشی مربوط به فضای مجازی است، امروز هجمه دشمن در لایه‌های متعدد فضای مجازی ارزشها و باورهای دینی ما را مورد هدف قرار داده‌ به همین سبب لازم است ما در مقابل این جنگ نرم به جای حالت تهاجمی، حالت تدافعی داشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور در پایان خاطر نشان کرد: خنثی کردن و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن از برنامه‌های مهم بسیج به شمار می‌رود به همین سبب با آموزشهای لازم طلب‌ها را طی زمان معین برای مقابله با هجمه دشمن آماده می‌کنند./813/ت302/ی

ارسال نظرات