۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۴۵۲۰۰۴
مسئول کارگاه کشوری تولید پوستر نقش بهشت:

گره خوردن هنر با روحیه بسیجی در دنیا بی‌نظیر است

نجابتی گره خوردن هنر را با روحیه بسیجی در دنیا بی‌نظیر خواند و گفت: در هیچ نقطه از دنیا هنر مردمی به شکل تشکیلاتی، منسجم و سازمان یافته همانند بسیج نمی‌توان به دست آورد و این هم از برکات انقلاب اسلامی است.
مراسم اختتامیه سومین جشنواره هنرهای تجسمی در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قم، مسعود نجابتی، مسئول کانون هنر شیعی و مسئول کارگاه کشوری تولید پوستر نقش بهشت، عصر دوشنبه در مراسم اختتامیه سومین جشنواره هنرهای تجسمی در سالن همایش‌های نگارخانه سوره(حوزه هنری) با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا، جانبازان و آزادگان به توضیح ویژگی‌ها و شرایط هنر قبل از انقلاب اسلامی ایران پرداخت.

مسئول کارگاه کشوری تولید پوستر نقش بهشت، هنر در دوران قبل از انقلاب را متعلق به قشر خاصی از جامعه دانست و اظهار داشت: این نوع نگرش به مقوله هنر محصول تفکر مدرن پس از رنسانس در فضای غرب به وجود آمد و ما در دوران قبل از انقلاب، در ایران نیز شاهد این رویداد به اصطلاح  روشنفکری بوده‌ایم.

وی ادامه داد: وارد شدن به دانشکده‌های هنری بسیار محدود بود و ورود به فضای هنر، جریان‌های هنر و آموزش هنر برای همگان میسر نبود.

مسئول کانون هنر شیعی با اشاره به تعیین سرنوشت هنری مملکت توسط افراد خاص و حمایت دربار از این افراد تصریح کرد: در آن دوران کاخ نشینان سرنوشت هنرمندان، جریان‌های هنری، محافل و انجمن‌ها را تعیین می‌کردند و متأسفانه اکنون هر چند بسیار ناچیز است اما بازهم می‌توان ریشه‌هایی از این تفکر را در میان برخی تحصیل‌کرده‌های جامعه یافت.

وی به آغاز فعالیت بسیج و شکوفایی روحیه بسیجی که به شکل منسجم در اختیار مقاومت و دفاع از کشور قرار داشت اشاره و خاطرنشان کرد: ما در تاروپود بسیج روحیه مقاومت و تفکر را می دیدیم که در نهایت به فضای سازندگی،‌ علمی، هنری سرایت کرد و در نتیجه کشور شاهد آثار هنری در این زمینه‌ها شد.

عضو انجمن گرافیست‌های ایران حضور مقتدرانه مردم در صحنه‌های مختلف علمی، سیاسی، هنری،‌ ورزشی و فرهنگی را مرهون دلاوری‌های بسیجیان دانست و خاطرنشان کرد: روحیه بسیجی این امکان را به مردم داد تا در سرنوشت کشور تأثیر بسزایی داشته باشند و با فعالیت‌های جهادی در نقاط مختلف برای ساخت مدارس، ‌مساجد و بیمارستان‌ها محرومیت را از چهره روستاها بزدایند.

نجابتی گره خوردن هنر با روحیه بسیجی در دنیا را بی‌نظیر خواند و تأکید کرد: در هیچ نقطه از دنیا هنر مردمی که به شکل تشکیلاتی، منسجم و سازمان یافته همانند بسیج نمی‌توان به دست آورد و این هم از برکات انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: با ورود بسیج در عرصه‌های مختلف، هنرمردمی سراسری شد تا آنجایی که مساجد پایگاهی برای آموزش هنر گشتند و بسیاری از اساتید در مساجد مشغول به آموزش هنر شدند. /878/پ202/ی

ارسال نظرات